Original title:
Návrh marketingové strategie nového produktu vybrané stavební společnosti
Translated title:
Marketing Strategy Proposal for the New Product of the Selected Construction Company
Authors:
Valová, Aneta ; Čaputa, Jan (referee) ; Chlebovský, Vít (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2019
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Diplomová práce vytváří návrh marketingové strategie synergického stavebního produktu u vybrané společnosti. Pomocí teoretických poznatků je prováděn výzkum, jenž vymezuje hlavní směr a cílové segmenty marketingové strategie. Na základě těchto atributů jsou prováděny analýzy trhu, které vedou k mapování potencionálních příležitostí a rizik, jimiž je navržen proces uvádění nového stavebního systému Timbex na trh.
The diploma thesis creates a marketing strategy proposal for a synergistic construction product for a selected company. Through theoretical knowledge, research is conducted that defines the main direction and target segments of the marketing strategy. Based on these attributes, market analyzes are conducted that lead to the mapping of potential opportunities and risks by which the process of launching the new Timbex building system is proposed
Keywords:
construction company; marketing communication; marketing concept; marketing mix; marketing research; Marketing strategy; product launch.; promotion of construction product; synergy system Timbex; marketingová komunikace; marketingová koncepce; Marketingová strategie; marketingový mix; marketingový výzkum; propagace stavebního produktu; stavební firma; synergický systém Timbex; uvedení produktu na trh.
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/177953