Název:
Tranzitní programy realizované v rámci studia praktické školy dvouleté
Překlad názvu:
Transit programs implemented within a two-year practical school study
Autoři:
HAVELKOVÁ, Denisa Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2019
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Ve své práci jsem se zaměřila na přechod ze školy do zaměstnání u lidí s mentálním postižením. Popisuji základní terminologické vymezení pojmu mentální postižení. Dále je v práci popsáno rozdělení a charakteristika jednotlivých stupňů mentálního postižení. Následuje popis období dospívání, které úzce souvisí s tímto důležitým posunem v životě, profesní příprava mládeže s mentálním postižením, samotný přechod ze školy do práce a také důležitý popis tranzitního programu. Cílem práce je, zaměřit se na průběh pracovního začleňování osob s mentálním postižením. Cílovou skupinou jsou tedy klienti, kteří program nyní navštěvují. Praktická část práce začíná zvolením vlastních cílů. V dalších podkapitolách následuje metodika, kterou jsem si pro tuto práci zvolila k dosažení cílů. Podle rozhovorů se zaměstnanci a klienty jsem sepsala průběh tranzitního programu a zaměřila se na jejich prospěšnost. Tranzitní program vnímám jako specifický program, který má v otevřené občanské společnosti své platné místo. In my thesis I focused on the transition from school to work in people with mental disabilities. I describe the basic terminological definition of mental disability. Furthermore, the thesis describes the division and characteristics of individual levels of mental disability. This is followed by a description of the period of adolescence, which is closely related to this important shift in life, the vocational training of young people with mental disabilities, the transition from school to work itself and an important description of the transit program. The aim of the thesis is to focus on the course of work integration of people with mental disabilities. The target group therefore consists of those clients who are visiting the program now. The practical part of the thesis starts with stating the goals. In the following subchapters, the methodology chosen follows. According to an interview with employees and clients, I wrote the course of the transit program and focused on their benefit. I see the transit program as a specific program that has a valid place in open civil society.
Klíčová slova:
Mentální postižení; profesní příprava; přechod ze školy do zaměstnání; tranzitní program; význam práce; Mental Disability; professional training; the importance of work; transit program; transition from school to work Citace: HAVELKOVÁ, Denisa. Tranzitní programy realizované v rámci studia praktické školy dvouleté. Č. Budějovice, 2019. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Zdravotně sociální fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/59115