Název:
Mediální obraz vybraných českých hokejistů od začátku do konce jejich kariéry v NHL v českých denících
Překlad názvu:
The media image of chosen czech hockey players from the beginning to the end of their careers in NHL in czech daily newspapers
Autoři:
Rampa, Robert ; Němcová Tejkalová, Alice (vedoucí práce) ; Macková, Veronika (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2019
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato diplomová práce se věnuje analýze mediálního obrazu pěti českých hokejistů Patrika Eliáše, Martina Havláta, Milana Hejduka, Jiřího Hudlera a Tomáše Kaberleho v průběhu jejich aktivní kariéry (1996 - 2017) v Národní hokejové lize (NHL). Kvalitativní metodou analyzuje texty z šesti českých tištěných deníků (Blesk, Hospodářské noviny, Lidové noviny, Mladá fronta DNES, Právo a Sport). U Patrika Eliáše analyzuje každý dvacátý článek, jehož titulek obsahoval jeho příjmení, u zbylých hokejistů kvůli menšímu počtu článků analyzuje každý desátý. K analýze diplomová práce využívá teorii o zpravodajských hodnotách, konkrétně kategorizaci Alastaira Hetheringtona a pracuje s pojmy hrdinství, padlý hrdina a celebritizace. Výsledky analýzy popisují vývoj mediálního obrazu českých hokejistů, jakým způsobem české deníky pracovaly s událostmi, které obsahovaly dané zpravodajské hodnoty, jak a jaký mediální obraz média tvořila. Také porovnává jednotlivé mediální obrazy i přístup samotných deníků. V závěru také nabízí novou kategorizaci zpravodajských hodnot čistě pro sportovní mediální krajinu.This thesis deals with analysis of the media image of five Czech hockey players Patrik Elias, Martin Havlat, Milan Hejduk, Jiri Hudler and Tomas Kaberle during their active career (1996 - 2017) in National Hockey League (NHL). The qualitative method analyzes texts from six Czech newspapers (Blesk, Hospodarske noviny, Lidove noviny, Mlada fronta DNES, Pravo and Sport). Thesis analyzes every twentieth article about Patrik Elias whose headline contained his surname. For the remaining hockey players the thesis analyzes every tenth article due to fewer texts. The thesis use for analysis the theory of news values, specifically the categorization of Alastair Hetherington and works with concepts of heroism, fallen heroes and celebritization. The results of the analysis describe the development of the media image of Czech hockey players, how the Czech dailies worked with events that contained given news values, how and what media image they formed. It also compares individual media images and the approach of the newspapers themselves. In conclusion, it also offers a new categorization of news values solely for the sport media area.
Klíčová slova:
celebrita; Eliáš; Havlát; Hejduk; hokej; hrdinství; Hudler; Kaberle; Mediální obraz; zpravodajské hodnoty; celebritization; Elias; Havlat; Hejduk; heroism; Hudler; Kaberle; Media image; news values