Název:
Analýza komunikace neziskové organizace Člověk v tísni na Facebooku
Překlad názvu:
Analysis of communication of the non-profit organization People in Need on Facebook
Autoři:
Sedláčková, Lucie ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Švec, Kamil (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2019
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] příspěvky neziskové organizace Člověk v tísni z několika hledisek a následně určit ráz komunikace, který je pro organizaci typický, co se týká její komunikace digitální. Práce se skládá ze tří částí. V teoretické části bude definován a konkrétně sociálních sítí, uvedeny budou jejich definice a základní charakteristiky. Dále se práce zaměří na neziskové organizace, jejich marketingové strategie, a hlavně digitalizaci komunikace tohoto typu společnosti, která je v rámci marketingu specif Metodologická část popíše teoretický základ k využitým postupům, a to kvalitativní analýze obsahu a pragmalingvistickému přístupu. Praktická část se bude věnovat analýze facebookových příspěvků Člověka v tísni. V této části budou aplikovány poznatky části práce. Příspěvky budou kategorizovány podle několika kritérií a důraz pak bude dále kladen na jazykovou stránku. Zde budou popsány nejvýraznější jevy, které utvářejí komunikaci. Ke každému prvku analýzy budou uvedeny konkrétní příklady. Na závěr se analýza dotkne diskurzu, který ovlivňuje sdělení na sociálních sítí a je specifický i pro neziskové organizace. Práce bude zakončena interpretací výsledků, vyzdvižením důležitých poznatků a nastíněním prostoru pro další zkoumání.The aim and the goal of this thesis are to analyze the digital communication of the non-profit organization People in need through its Facebook posts. The thesis is divided into three main parts. The first one focused on the phenomenon of new media and social media. These two subjects will be defined and base on available literature. Then the theoretical part will focus on non-profit organizations, their strategies and especially their digitalization and digital communication. The finding from this part will be applied in the analyses. The methodological part will set the process of content qualitative analyses and pragmatic linguistic analyses, which will be used in the practical part. The practical part will focus on the categorization of the Facebook posts and then especially on language occurrences. There will be specific examples in every part of the thesis. The last part will sum up the findings and highlight the important parts.
Klíčová slova:
digitalizace; digitalizace neziskového sektoru; diskurz; neziskové organizace; nová média; pragmalingvistická analýza; sociální sítě; Člověk v tísni; digitalization; digitalization of non-profit sector; discourse; new media; non-profit organizations; People in need; pragmatic linguistic analyses; social media