Název:
Mezi životem a smrtí
Překlad názvu:
Between life and death
Autoři:
Veljanoski, Antonio ; MALIMÁNEK, Karel (vedoucí práce) ; TRAJKOV, Ivo (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2018
Jazyk:
cze
Nakladatel: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. Knihovna
Abstrakt: [cze][eng] Tato diplomová práce je zaměřena na filmové scény či sekvence, ve kterých hlavní postavy přestupují ze života do smrti (tj. umírají) a naopak ze smrti do života. Práce obsahuje shrnutí a rozbory těchto scén jak z hlediska střihového a psychologického, tak z hlediska formálního. V této práci jsou uvedeny pouze nejzásadnější příklady ze světové kinematografie. Ve výběru sekvencí jsou obsaženy nejrůznější případy, které se od sebe odlišují. Cílem práce je rozebrat variace různých příkladů, což usnadní čtenářům této diplomové práce pochopit, v čem a proč jsou střihová skladba a filmová dramaturgie zásadním prvkem tvorby filmového díla a jak ovlivňují chovaní postav z psychologického hlediska. Některé filmy, které se touto tématikou zaobírají, nejsou v této diplomové práci zahrnuty, protože obsahují prostředky, které jsou již použity v jiném filmu, který byl ztvárněn dřív a byl v tomto textu již rozebrán. Práce se věnuje především hraným filmům, nikoli animovaným. Součástí diplomové práce je DVD, na kterém jsou uvedeni skoro všechny rozebíráné scény.This diploma thesis is focused on film scenes or sequences in which the main characters move from life to death (i.e. they die) and from death to life. The thesis contains a summary and analysis of these scenes from editorial and psychological point of view, as well as from formal point of view. This thesis presents only the most basic examples of the world cinematography. Sequence selection includes a variety of cases that differ from one another. The aim is to analyse the different variations of the examples, which enables the readers of this thesis to understand the importance of editing and film dramaturgy during the creation of film, and it shows how they affect the behavior of the characters from a psychological point of view. Some of the films that deal with this subject are not covered by this diploma thesis because they contain the tools already used in another film that was made earlier and has already been analysed in the text. The thesis focuses mainly on feature films, not on animated ones. This thesis includes a DVD, which contains almost all the analyzed scenes.
Klíčová slova:
americká kinematografie; analýzy filmových děl; filmová teorie; francouzská kinematografie; hraný film; japonská kinematografie; makedonská kinematografie; psychologické aspekty; rakouská kinematografie; smrt; střihová skladba
Instituce: Akademie múzických umění v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné registrovaným uživatelům v digitálním repozitáři AMU. Původní záznam: http://hdl.handle.net/10318/10141