Original title:
Problematika přeslabikování v mluvené francouzštině: teorie a pedagogická aplikace
Translated title:
The Issue of the Resyllabification in Spoken French: Theory and Pedagogical Application
Authors:
Křivancová, Zdeňka ; Nováková, Sylva (advisor) ; Nádvorníková, Olga (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2018
Language:
fre Abstract:
[eng][cze] The first part of the bachelor thesis describes the phenomenon of the resyllabification in French which exists as the consequence of the realization of liaison, "enchaînement consonantique" and disappearance of the mute-e in the flow of speech. Practical part of the thesis analyses the results of the reading skills research carried out within a selected group of Czech students in comparison with a group of native speakers. The pedagogical application part is looking at the French textbooks focusing on this phenomenon. Key words: phonetics, resyllabification, pronunciation, liaison, enchaînement consonantique, mute-eTato bakalářská práce ve své první části popisuje fenomén "přeslabikování" ve francouzštině, které je důsledkem realizace vázání, konsonantického navazování a odpadnutím tzv. e caduc v proudu řeči. Těžištěm práce je část praktická, v níž bude provedena analýza výsledků průzkumu dovedností čtené produkce ve vybrané skupině českých studentů v porovnání se skupinou rodilých mluvčí. Součástí pedagogické aplikace bude náhled do učebnic francouzštiny se zaměřením na sledovaný jev. Klíčová slova: fonetika, přeslabikování, výslovnost, vázání, souhláskové navazování, němé e
Keywords:
phonetics|resyllabification|pronunciation|liaison|enchaînement consonantique|mute-e; phonétique|resyllabation|prononciation|liaison|enchaînement consonantique|e-caduc
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/103250