Název:
Erotická módní fotografie
Překlad názvu:
Erotic Fashion Photography
Autoři:
Birgusová, Helena ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Halada, Jan (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2018
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá erotickou módní fotografií v marketingové komunikaci. Hlavním cílem práce je podat historický přehled erotické fotografie v marketingu módních značek a identifikovat její kritické aspekty a jejich vývoj v čase. Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. V teoretické části se práce nejdříve zabývá obecně erotikou v marketingové komunikaci. Pozornost je zaměřena na vymezení erotiky v marketingu, její efektivitu na spotřební chování a aspekty, které ovlivňují její působení na konzumenty reklamy. Dále se práce zabývá historií erotické módní fotografie v širokém společenském a uměleckém kontextu a poté jsou představeni nejvýznamnější osobnosti eroticky zaměřené módní fotografie v marketingové komunikaci v posledních desetiletích. Následně jsou identifikovány hlavní kritické aspekty problematiky. Praktickou část tvoří vlastní výzkum. Hlavní výzkumnou otázkou bylo zjistit zda, a popřípadě jak, se erotická módní fotografie změnila v posledních dvaceti letech v časopisu Elle. Jako výzkumná metoda byla zvolena kvalitativní obsahová analýza. Výsledky výzkumu naznačují, že se erotická módní fotografie mění v průběhu let. Mění se využití erotických motivů i výběr zobrazených modelů a modelek.This bachelor thesis focuses on erotic fashion photography in marketing communication. The main objective is to give a historical overview of erotic photography in marketing of fashion brands and to identify its critical aspects and their development over time. The thesis is divided into two parts - theoretical and practical. In the theoretical part, the thesis focuses on the usage of an erotic approach in marketing communication in general. Attention is focused on the definition of sex in advertising, its effectiveness on consumer behavior and aspects that affect its impact on consumers. Furthermore, the thesis focuses on the history of erotic fashion photography in a wide social and artistic context and then introduces the most important personalities of the erotic fashion photography in marketing communication in recent decades. Subsequently, the main critical aspects of the problem are identified. The practical part consists of research. The main research question was to find out whether erotic fashion photography had changed over the past twenty years in magazine Elle in the Czech Republic. The qualitative content analysis was selected as a research method. Research results suggest that erotic fashion photography has changed over the years. The use of erotic appeals and the selection of...
Klíčová slova:
časopis Elle; Erotická módní fotografie; erotika v marketingové komunikaci; historie erotické módní fotografie; marketing módních značek; marketingová komunikace; módní fotografie; obsahová analýza; výzkum; content analysis; Erotic fashion photography; erotic marketing communication; fashion marketing; fashion photography; history of erotic fashion photography; magazine Elle; marketing communication; research