Název:
Elektronický dohled v oblasti současného marketingu a spotřeby a využívaných strategií
Překlad názvu:
Electronic surveillance of current marketing and consumption and its used strategies
Autoři:
Zamastilová, Lucie ; Slavíček, Daniel (vedoucí práce) ; Charvát, Martin (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2018
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Ve své práci se budu věnovat problematice dohledu, který je uplatňován v oblasti marketingu, spotřeby a v souvislosti s tím i reklamy. Budu se soustředit zejména na současnou dobu a tedy na elektronický dohled, historii dohledových studií se tedy již v této práci podrobněji zabývat nebudu. První část práce bude teoretická se zaměřením na hlavní teze a teorie autorů současného dohledu, zejména problematiky elektronického dohledu. Další část práce se bude již zabývat problematikou dohledu a dohledových technik v oblasti marketingu a spotřeby. V této části budu také vycházet z teorií současných autorů pojednávajících o tématu dohledu v komerční sféře, ale pokusím se teoretické uvedení problematiky doplňovat i o konkrétní fungování tohoto fenoménu v praxi. Hlavním záměrem této práce tedy bude především přehledově a uceleně osvětlit problematiku dohledu a kontroly se zaměřením na obor marketingu a spotřeby a zmapovat jeho fungování i v praxi. Dále se v této části budu problematice elektronického dohledu z hlediska marketingových strategií věnovat se zaměřením na uplatňování dohledu v prostředí internetu a zejména sociálních sítí. Zaměřím se zde již na konkrétní možnosti dohledových technik, cílení reklamy a konkrétních nástrojů, které lze v současné době využívat a také na praktické ukázky.In my dissertation I will deal with the issue of surveillance, which is applied in the area of marketing, consumption and in connection with that in advertising. I will concentrate mainly on the current age and therefore on the electronic surveillance, so the history of the surveillance studies will not be dealt with in this thesis in more detail. The first part of the thesis will be theoretical focusing on the main theses and theories of the current surveillance authors, especially the issues of electronic surveillance. The next part of this thesis will focus on surveillance and surveillance techniques in marketing and consumption. In this part I will also build on the theories of contemporary authors discussing the surveillance topic in the commercial sphere, but I will try to complement the theoretical introduction of the issue with the specific functioning of this phenomenon in practice. The main aim of this thesis will mainly be an overview and comprehensive illumination of surveillance and control issues focusing on the field of marketing and consumption and also mapping its operation in practice. In this part, I will focus on the issue of electronic surveillance in terms of marketing strategies focusing on the application of surveillance on the Internet and particulary on social networks. I...
Klíčová slova:
cílení; Dohled; kontrola; marketing a spotřeba; osobní údaje; sociální sítě; Surveillance studies; Control; marketing and consumption; personal data; social networks; Surveillance; Surveillance Studies; targeting