Název:
Televizní fandovství a fenomén hry. Historicko-sociologická studie fenoménu televizního fanouškovství
Překlad názvu:
Television fanship and the phenomenon of game. History-sociological study of television fanship
Autoři:
Veselský, Matouš ; Šalanda, Bohuslav (vedoucí práce) ; Vávra, Martin (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2018
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato diplomová práce předkládá analýzu povahy televizního fanouškovství, které interpretujeme jako formu hry. Práce se v teoretické části vymezuje vůči současným typologiím fanoušků, dále teoreticky pracuje s antropologickými a filosofickými výměry hry a s konceptem flow. Práce se rovněž zaměřuje na některé aspekty modernity. Empirická část práce sestává z kvalitativního výzkumu postaveného na kombinaci archivního výzkumu, pozorování a polostrukturovaných rozhovorů s televizními fanoušky. Cílem archivního výzkumu, který byl proveden v archivu České televize, je zachytit fenomén televizního fanouškovství v čase a poukázat na fakt, že televizní fandění není záležitostí pouze posledních dvaceti let. Pozorování a rozhovory s televizními fanoušky pak přinášejí popis současnosti, přičemž kombinujeme perspektivu pozorovatele s výpověďmi z rozhovorů, kterých bylo učiněno deset. Cílem této diplomové práce je tak popsat povahu televizního fanouškovství.The goal of the diploma thesis is to describe basic characteristics of mediate fanship, which we interprate as a specific form of game. In theoretical part we discuss typologies of fans, concept of flow and antropological and philosophical interpretations of game. We also present some aspects of modernity. Diploma thesis uses qualitative research and it combines three methods: archival research, observation and interviews. The aim of archival research done in the archive of the Czech television si to describe transformation of televison fanship in time. We discuss that this phenomenon is not a matter of the last twenty years and that it has its own history. Observations and interviews brings us to nowadays. We combine perspective of an observer with the data taken from interviews. Ten interviews were made during the research.
Klíčová slova:
fanouškovství; hra; sport; televize; fanship; game; sport; television