Název:
Marketingová komunikace s fanoušky softballových klubů hrajících Extraligu žen
Překlad názvu:
Marketing communication of softballclubs fans playing women's Extraleague
Autoři:
Tauchenová, Natálie ; Čáslavová, Eva (vedoucí práce) ; Pecinová, Markéta (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2018
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Název: Marketingová komunikace s fanoušky softballových klubů hrajících Extraligu žen Cíle: Cílem práce je vyhodnotit stávající situaci marketingové komunikace dvou softballových klubů hrajících Extraligu žen a vytvořit návrhy a doporučení pro zlepšení marketingové komunikace těchto klubů i obecná doporučení pro kluby hrající danou soutěž. Metody: V této práci jsme k výsledkům dospěli díky kvalitativnímu marketingovému výzkumu. Největší přínos přinesly metody polostrukturovaného rozhovoru s manažery a dotazníkového šetření s fanoušky. Pro více informací o stávající marketingové komunikace byla použita analýza dokumentů, především webových stránek a sociálních sítí. Dále byla na základě osobního nestrukturovaného pozorování vypracována analýza SWOT a na základě výsledků z marketingového výzkumu byla vytvořena komparace marketingových komunikací daných klubů. Výsledky: Výsledky potvrdily názory manažerů, že mezi nejvyužívanější komunikační kanály patří především sociální sítě, webové stránky nebo e-mailová pošta. Na základě výsledků byly zjištěny nedostatky, lišící se v ohledu na klub, v podpoře WOM marketingu, sponzoringu, merchandisingu, direkt marketingu a atraktivitě utkání. Pro všechny zmíněné nástroje byly vytvořena doporučení s ohledem na stávající stav marketingové komunikace daného klubu, a...Title: Marketing communication woth fans of softball club playing Women Extraleague Objectives: The aim of this thesis is to analyse the current situation of marketing communication of those two softball clubs playing czech women's Extraleague and to create suggestions and recommendations for the improvement of marketing communication of those clubs and general recommendations for the clubs playing this league. Methods: The results of this work were made thanks to qualitative marketing research. The greatest benefit was brought by method of semi-structure interview with club managers and the questionnaire with fans. For more information about current situation of marketing communication was used analysis of documents, especially websites and social media. Then the SWOT analysis was created on the basis of results of non-structure personal observation and the comparison of marketing communication of those clubs was made on the basis of marketing research. Results: The results confirmed opinions of managers that the most used communication channels include social media, web pages and email communication. On the basis of results were identified individual weaknesses for each club in WOM marketing, sponsoring, merchandising, direct marketing and making games more attractive. For all these marketing...
Klíčová slova:
komunikační mix; marketingová komunikace; softball; sportovní marketing; communication mix; marketing communication; softball; sport marketing