Název:
Nepřímé měření momentu na výstupu převodovky zatěžovacího pohonu
Překlad názvu:
Indirect torque measurement in the output of load drive
Autoři:
Jelének, Marek ; Cipín, Radoslav (oponent) ; Ondrůšek, Čestmír (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2018
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
Pro zatěžování pohonných jednotek bagrů je nutné použít elektromechanické zátěže s vysokým krouticím momentem až 16 000 Nm v nízkém rozsahu otáček (0 až 150) ot/min při výkonu maximálně 50 kW. Elektromechanickou zátěž tvoří sestava asynchronního dynamometru s naklápěcím systémem měření momentu ve spojení s čelní třístupňovou převodovkou. Dynamometr je napájen měničem s vektorovým řízením. Pro určení krouticího momentu na výstupu převodovky je nutné provést korekci a zohlednit vliv provozní teploty a provozních otáček. Experimentálním odměřením těchto vlivů a závislostí je možné vytvořit matematický model, který lze implementovat do napájecího měniče pro regulaci momentu na výstupu převodovky. Cílem diplomové práce je popsání stručného návrhu zatěžovacího pohonu, návrh a provedení experimentálního měření účinnostních map a vyhodnocení vlivu nelinearity účinnosti převodovky.
For loading of excavator drive units, it is necessary to use electromechanical loads with a high torque up to 16,000 Nm in a low speed range from 0 to 150 min-1 with a maximum output of 50 kW. The electromechanical load consists of an asynchronous dynamometer assembly with a tilting torque measurement system in conjunction with a front three-speed gearbox. The dynamometer is powered by a converter with vector control. To determine the torque at the gearbox output, a correction must be made and the influence of operating temperature and operating speed must be taken into account. Experimental measurement of these influences and dependencies makes it possible to create a mathematical model that can be implemented in the power converter for torque control at the output of the gearbox. The aim of the master thesis is a brief design of the loading drive, design an implementation of experimental measurement of efficiency maps and evaluation of the influence of inefficiency of gearbox efficiency.
Klíčová slova:
asynchronní dynamometr.; moment; nepřímé měření; Pohon; zatěžovací charakteristika; ztráty; účinnost; účinnostní mapa; asynchronous dynamometer.; Drive; efficiency; indirect measurement; load characteristics; loss; map of efficiency; torque
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/80744