Název: Observing how future primary school teachers reason and generalize: the case of number triangles and Concept Cartoons
Autoři: Samková, L. ; Tichá, Marie
Typ dokumentu: Příspěvky z konference
Konference/Akce: 16th Conference on Applied Mathematics 2017 (APLIMAT), Bratislava (SK), 20170131
Rok: 2017
Jazyk: eng
Abstrakt: The contribution focuses on the possibility to use an educational tool called Concept Cartoons as a diagnostic instrument in problem solving and problem posing activities of future primary school teachers. The aim of the presented study is to observe which aspects of future primary school teachers' knowledge related to reasoning and generalization could be investigated through Concept Cartoons that are based on a substantial learning environment called "Number triangles".
Klíčová slova: future primary school teachers; generalization; reasoning
Číslo projektu: GA14-01417S (CEP)
Poskytovatel projektu: GA ČR
Zdrojový dokument: Conference on Applied Mathematics APLIMAT 2017, ISBN 978-80-227-4650-2

Instituce: Matematický ústav AV ČR (web)
Informace o dostupnosti dokumentu: Dokument je dostupný v příslušném ústavu Akademie věd ČR.
Původní záznam: http://hdl.handle.net/11104/0270847

Trvalý odkaz NUŠL: http://www.nusl.cz/ntk/nusl-373358


Záznam je zařazen do těchto sbírek:
Věda a výzkum > AV ČR > Matematický ústav
Konferenční materiály > Příspěvky z konference
 Záznam vytvořen dne 2018-03-09, naposledy upraven 2021-11-24.


Není přiložen dokument
  • Exportovat ve formátu DC, NUŠL, RIS
  • Sdílet