Název: Assessing a teacher’s competence for implementation of inquiry based mathematics education from a discussion of open geometrical situations
Autoři: Roubíček, Filip
Typ dokumentu: Příspěvky z konference
Konference/Akce: 16th Conference on Applied Mathematics 2017 (APLIMAT), Bratislava (SK), 20170131
Rok: 2017
Jazyk: eng
Abstrakt: The study is focused on the possibility to assess and develop primary teachers’ abilities to implement some principles of inquiry based mathematics education into their teaching practice. The requirements on a primary teacher and their competence are assessed through a joint discussion of open geometrical situations presented through Concept Cartoons. Teachers’ written comments and notes and verbal statements expressed in the discussion of four geometrical problems were analysed and presented.
Klíčová slova: elementary geometry; inguiry based mathematics education; primary teacher
Číslo projektu: GA14-01417S (CEP)
Poskytovatel projektu: GA ČR
Zdrojový dokument: Conference on Applied Mathematics APLIMAT 2017, ISBN 978-80-227-4650-2

Instituce: Matematický ústav AV ČR (web)
Informace o dostupnosti dokumentu: Dokument je dostupný v příslušném ústavu Akademie věd ČR.
Původní záznam: http://hdl.handle.net/11104/0269270

Trvalý odkaz NUŠL: http://www.nusl.cz/ntk/nusl-373342


Záznam je zařazen do těchto sbírek:
Věda a výzkum > AV ČR > Matematický ústav
Konferenční materiály > Příspěvky z konference
 Záznam vytvořen dne 2018-03-09, naposledy upraven 2021-11-24.


Není přiložen dokument
  • Exportovat ve formátu DC, NUŠL, RIS
  • Sdílet