Název:
Občanská angažovanost rodičů v oblasti inkluzivního vzdělávání
Překlad názvu:
Civic engagement of parents in area of inclusive education
Autoři:
Míčková, Lenka ; Moree, Dana (vedoucí práce) ; Šťovíčková Jantulová, Magdaléna (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato práce se věnuje občanské angažovanosti rodičů, a to zejména v oblasti týkající se inkluze ve vzdělávání. Ve své práci se budu zabývat občanskou angažovaností rodičů v inkluzivním vzdělávání a pokusím se zjistit, jakými způsoby se rodiče angažují ve vzdělávání. Budu se zde věnovat také teoretickým pojmům, které s mou prací souvisí, jako například inkluze, či občanská angažovanost. Svou práci zaměřím především na alianci "rodiče za inkluzi", kterou vytvořili rodiče s cílem podpořit své a další děti i jejich rodiče v běžných školách. Aliancí se budu zabývat jak z teoretické, tak z praktické stránky. Praktická část mé práce je kvalitativní, a jako metodu jsem zvolila rozhovory se členy aliance. Zjistila jsem, jakými způsoby se rodiče angažují, a odpověděla jsem na všechny své výzkumné otázky. Klíčová slova: občanská angažovanost, vzdělávání, rodiče, inkluze, speciální vzdělávací potřebyThis work focuses on civic engagement of parents, especially in the field of inclusion in education. In my work I will deal with the civic engagement of parents in inclusive education and try to find out the ways in which parents engage in education. I will also deal here with the theoretical concepts that are related to my work, such as inclusion or civic engagement. I will focus my work primarily on the "parent for inclusion" alliance that parents created to support their and other children and their parents in regular schools. The Alliance will deal with both the theoretical and the practical aspects. The practical part of my work is qualitative, and as a method I chose interviews with members of the alliance. I found out how parents engaged and answered all my research questions. Key words: civic engagement, education, parents, inclusion, special educational needs