Název: Observing how future primary school teachers reason about fractions
Autoři: Samková, L. ; Tichá, Marie
Typ dokumentu: Příspěvky z konference
Konference/Akce: 14th International Conference on Efficiency and Responsibility in Education (ERIE), Prague (CZ), 20170608
Rok: 2017
Jazyk: eng
Abstrakt: The contribution focuses on the possibility to use an educational tool called Concept Cartoons in future primary school teachers' education, especially as an instrument for observing how future primary school teachers reason about fractions. The task which we adapted to the Concept Cartoons form belongs to primary school mathematics, i.e. it focuses on the concept of a fraction per se, in particular on the parts-and-whole decision and on comparison of two pre-partitioned models with diverse wholes. Using Concept Cartoons, we observe which statements about the issue our respondents consider as correct, and which kinds of reasoning they use in their justifications. We also mention other related concepts (percentages), and related tasks from entrance exams to lower-secondary selective schools.
Klíčová slova: concept Cartoons; fractions; future primary school teachers
Číslo projektu: GA14-01417S (CEP)
Poskytovatel projektu: GA ČR
Zdrojový dokument: Proceedings of the 14th International Conference on Efficiency and Responsibility in Education (ERIE), ISBN 978-80-213-2762-7

Instituce: Matematický ústav AV ČR (web)
Informace o dostupnosti dokumentu: Dokument je dostupný v příslušném ústavu Akademie věd ČR.
Původní záznam: http://hdl.handle.net/11104/0275018

Trvalý odkaz NUŠL: http://www.nusl.cz/ntk/nusl-367374


Záznam je zařazen do těchto sbírek:
Věda a výzkum > AV ČR > Matematický ústav
Konferenční materiály > Příspěvky z konference
 Záznam vytvořen dne 2017-10-30, naposledy upraven 2022-09-29.


Není přiložen dokument
  • Exportovat ve formátu DC, NUŠL, RIS
  • Sdílet