Original title:
Distres u podvýkonných žáků
Translated title:
Distress in Underachievers
Authors:
Fráňová, Lenka Document type: Papers Conference/Event: Konference sekce psychologie zdraví ČMPS, Vernířovice (CZ), 2006-05-19 / 2006-05-21
Year:
2006
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Výsledky studie naznačují, že podvýkonní žáci vykazují vyšší míru distresu. Bližší zkoumání ukázalo, že se nejedná o obecné zvýšení distresu, ale o vyšší dysforii související zejména s percepcí vlastního školního výkonu.The results suggest that underachievers show higher levels of distress. More detailed analysis revealed it was not a general elevation of distress, but elevated dysphoria associated mainly with perception of school achievement.
Keywords:
Children’s Depression Inventory; distress; school underachievement Project no.: CEZ:AV0Z70250504 (CEP), GA406/05/0915 (CEP) Funding provider: GA ČR Host item entry: Psychologie zdraví a kvalita života, ISBN 80-86633-66-7
Institution: Institute of Psychology AS ČR
(web)
Document availability information: Fulltext is available at the institute of the Academy of Sciences. Original record: http://hdl.handle.net/11104/0139465