Original title:
Osobnost obchodníka jeho vliv na positioning značky.
Translated title:
Character of a businessman and its influence on a brand positioning
Authors:
Nemravová, Daniela ; Říha, David (advisor) ; Balek, Michal (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato práce se zabývá analýzou positioningu značky a osobností obchodníka, a to zejména v souvislosti se společností Partners Financial services, a.s. (dále jen Partners). V první části jsou popsána teoretická východiska pojmu obchodník a rozdíly mezi tímto pojmem a pojmem prodejce. Dále tato část představí oblast marketingu, k čemu slouží a jeho dělení. Také se budu zabývat marketingovou strategií a výzkumem. Jedna z dalších částí popisuje značku, její hodnoty a význam. V praktické části je představen výzkum, který byl podle této práce proveden, a jeho výsledky. Na základě průzkumu bude vyhodnoceno, jak klienti reagují na chování obchodníka a jaké jsou podle nich charakteristiky správného a špatného vystupování. Následně budou vysvětleny a analyzovány dopady těchto aktivit na vnímání značky Partners samotnými klienty, což je zároveň i cílem mé práce.The bachelor thesis is focused on analysis of brand positioning of Partners Financial services, a.s. and on businessmen who cooperate with this company. Theoretical part first focuses on term of businessman and on its differences from other participants in the market. Term marketing and its utilisation, marketing strategy, brand or marketing research are discussed in the next chapters. The research of this thesis is introduced in the practical part. According to collected data I will evaluate behaviour of businessmen and explain and analyse the influence of his or her business activity on perception of brand Partners Financial Services, a.s. by their clients. This will also be the goal of my bachelor thesis.
Keywords:
Brand; Businessman; Partners Financial Services, a.s.; Positioning; Obchodník; Partners Financial Services, a.s.; Positioning; Značka
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/69272