Original title:
Analýza marketingové strategie značky Jacobs
Translated title:
Marketing strategy analysis of coffee brand Jacobs
Authors:
Dinh Huyen, Trang ; Postler, Milan (advisor) ; Menčík, Lukáš (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá marketingovou strategií značky Jacobs, která patří mezi globální značky firmy Jacobs Douwe Egberts. Cílem práce je analýza marketingové strategie a na základně vlastního dotazníkového šetření navrhnout aktivity na zlepšení té stávající. V teoretické části jsou shrnuty stěžejní teoretické poznatky o marketingu obecně, značce a její roli v marketingu je věnována jedna subkapitola. Tyto teoretické poznatky dále poslouží jako podklad v praktické části. Praktická část se zprvu zabývá analýzou trhu kávy v ČR, poté se zaměřuje na značku Jacobs samotnou. V této části se zabývá se jednotlivými politikami, konkurencí společnosti, vnější a vnitřní analýzou a také SWOT analýzou. Součástí praktické části je také dotazníkové šetření, na základě předcházejících analýz a dotazníkového šetření jsou v závěrečné části práce vypracovány návrhy na vylepšení marketingové strategie.The Master thesis deals with marketing strategy analysis of coffee brand Jacobs, which is one of global brands of Jacobs Douwe Egberts company. The goal of this diploma thesis is the analysis of marketing strategy and on the basis of questionnaire survey there are suggested activities to improve current marketing strategies. In the theoretical part there are summarized main theoretical findings about marketing generally, one subchapter is dedicated only to brand and its impact on marketing, which provide insight into the issue. The practical part focuses on the coffee market of Czech Republic, on the company itself, it also deals with individual policies of the company, with rival companies, inner and outer analysis, and least but not last SWOT analysis. Questionnaire survey is also the part of practical part and the final part contains on basis of that survey suggestions for improvement of marketing strategy.
Keywords:
Brand Jacobs; Coffee; Marketing; Marketing strategy; Káva; Marketing; Marketingová strategie; Značka Jacobs
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/69381