Original title:
Marketingová analýza dermokosmetických leaderů v České republice
Translated title:
Marketing analysis of dermocosmetic´s leaders in the Czech Republic
Authors:
Třískalová, Pavlína ; Postler, Milan (advisor) ; Hřídelová, Karla (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tématem mé bakalářské práce je Marketingová analýza dermokosmetických leaderů v České republice. Práce je rozdělena do pěti kapitol. První tři kapitoly hovoří postupně o marketingu, značce a její roli v marketingu a teoreticky vymezují marketingový výzkum trhu. Čtvrtá kapitola pak představuje dermokosmetický trh v ČR. Poslední kapitola se zabývá terénním šetřením (dotazník a Mystery Shopping), které slouží ke zjištění samotného cíle bakalářské práce. Cílem je zjistit korelaci mezi značkou doporučovanou lékárníkem v Praze a povědomím o značce mezi konečným spotřebitelem.The topic of my bachelor thesis is Marketing analysis of dermocosmetic´s leaders in the Czech Republic. The thesis is divided into five chapters. The first three chapters talk about marketing, brand and its role in marketing and theoretically define marketing market research. The fourth chapter presents dermocosmetic market in the Czech Republic. Last chapter deals with the field survey (questionnaire and Mystery Shopping), which is used to determine the actual goal of the thesis. The aim is to find a correlation between a brand recommended by a pharmacist in Prague and brand awareness among end consumer.
Keywords:
Avene; Bioderma; Communication Channels; Dermocosmetics; Eucerin; La Roche-Posay; Marketing; Uriage; Vichy; Avene; Bioderma; Dermokosmetika; Eucerin; Komunikační kanály; La Roche-Posay; Marketing; Uriage; Vichy
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/68910