Original title:
Appraisal of Transparency International in the Czech Republic
Translated title:
Zhodnocení práce Transparency International v České republice
Authors:
Kubrová, Lucie ; Dvořáková, Zuzana (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
eng Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[eng][cze] This thesis aims to assess the marketing strategy and HR management done at Transparency International in the Czech Republic and to propose improvements that could help increase the awareness about the organization. To achieve this, the perception of the Czech citizens is evaluated via questionnaire. Afterwards the marketing strategy done in the Czech branch is described based on the interview with the representative of Transparency International. In the end, the individual elements are compared which enables to define improvement recommendations for the organization.Tato diplomová práce se zabývá marketingovou strategií neziskové organizace Transparency International v České republice a jejím propojením s personální strategií. Cílem této práce je analyzovat povědomí o organizaci mezi občany na českém trhu a navržení marketingových a personálních vylepšení založené na výsledcích z průzkumu trhu pro dosažení lepších výsledků.
Keywords:
financing of NGO; marketing strategy; non-profit organization; personnel marketing; SWOT analysis of NGO; financování NNO; marketingová strategie; nestátní nezisková organizace; personální marketing; SWOT analýza NNO
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/71177