Original title:
Značka produktu jako statusový znak mladých aktérů
Translated title:
Brand product as a symbol of young participants
Authors:
Hejmalíčková, Veronika ; Novotná, Eliška (advisor) ; Marková, Agáta (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato práce je zaměřena na vnímání značek produktů mladou generací. V teoretické části jsou popsána odborná fakta, která souvisí s tématem diplomové práce a jsou nezbytná pro pochopení výzkumné části. Jsou zde blíže rozvedeny pojmy jako: sociální status, sociální identita mladého aktéra, mladá generace a její nákupní chování, a také značka produktu. Výzkumná část se zabývá konkrétním mladým kolektivem, prostřednictvím kterého se snaží dosáhnout dvou cílů. Prvním je zjistit, zda značka naplňuje pro žáky základní školy prvky značky a druhý je zjistit, zda užívání bot Nike je statusovým znakem žáků základní školy. Výsledky této práce mohou být přínosem pro marketingová oddělení firem zabývající se módou.This thesis is focused on perception of product brands by the younger generation. In theoretical part there are described expert facts which are related with topic of the thesis and they are necessary for understanding of research part. There are more developed concepts such as: social status, social identity of a young actor, the younger generation and its shopping behavior and also product brand. Research part deals with concrete young collective, through which tries to achieve two goals. The first goal is to find out if the brand fills the brand elements for pupils of primary school and the second one is to find out if wearing Nike shoes is status sign of the pupils. The results of this thesis could be benefit for marketing departments of fashion companies.
Keywords:
product brand; social status; status symbol; young actor; mladý aktér; sociální status; statusový znak; značka produktu
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/71145