Original title:
Optimalizácia cenníku v online prostredí pomocou prvkov behaviorálnej ekonómie
Translated title:
Application of behavioural economics on pricing page.
Authors:
Oravec, Jakub ; Stříteský, Václav (advisor) ; Lorenc, Václav (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
slo Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[slo][cze][eng] Táto práca sa zoberá dizajnovaním a optimalizáciou cenníka na webových stránkach s využitím poznatkov z oblasti behaviorálnych vied. Na tento účel bol realizovaný kvantitatívny výskum. Na vytvorenej webovej stránky sa testovali dve verzie cenníka nadizajnované v súlade s poznatkami behaviorálnych vied a architektúrou voľby. Obe sledované verzie smerovali zakaznícku voľbu na odlišný variant služby a následne sa testoval vplyv na preferencie a racionalitu voľby respondentov. Na vyhodnotenie dát bola použitá popisná štatistika, testovanie hypotéz a analýza dopadu na výnosy. Aplikáciou kombinácie vybraných poznatkov bolo zistené, že dokážu ovplyvniť rozhodovanie zákazníka a preferencie zákazníkov medzi jednotlivými variantmi ponúkanej služby. Testovaním bol dokázaný vzťah medzi zobrazenou verziou cenníka a voľbou sledovaného objektu. Zároveň je možné vhodnou architektúrou dizajnu online cenníka za pomoci poznatkov behaviorálnych vied pozitívne ovplyvniť výnosy z predaja a konverziu zvoleného variantu, pri pomerne nízkych implementačných nákladoch, čo bolo dokázané na príklade z českého trhu.Tato práce se zaobírá designováním a optimalizací ceníku na webových stránkách s využitím poznatků z oblasti behaviorálních věd. Pro tento účel byl realizován kvantitativní výzkum. Na vytvořené webové stránky se testovaly dvě verze ceníku nadizajnované v souladu s poznatky behaviorálních věd a architekturou volby. Obě sledované verze směřovaly zákaznických volbu na odlišný variantu služby a následně se testoval vliv na preference a racionalitu volby respondentů. Na vyhodnocení dat byla použita popisná statistika, testování hypotéz a analýza dopadu na výnosy. Aplikací kombinace vybraných poznatků bylo zjištěno, že dokáží ovlivnit rozhodování zákazníka a preference zákazníků mezi jednotlivými variantami nabízené služby. Testováním byl prokázán vztah mezi zobrazenou verzí ceníku a volbou sledovaného objektu. Zároveň je možné vhodnou architekturou designu online ceníku za pomoci poznatků behaviorálních věd pozitivně ovlivnit výnosy z prodeje a konverzi zvoleného variantu, při poměrně nízkých implementačních nákladech, což bylo prokázáno na příkladu z českého trhu.This paper discuses design and optimization of the price lists on the web-sites, using the knowledge acquired from the field of behavioural economics. To support the main goal of this paper, the quantitative experiment was conducted. This experiment was conducted through the web-site, where two different types of prices, set by application of a knowledge from behavioural economics and architecture of a choice were tested. To evaluate the data obtained, the descriptive statistics, hypothesis testing and revenue impact analysis have been used. Applying the data obtained as a result of the experiment, it has been found that different factors can influence the decision-making process and preferences of an individual deciding between different types of services. This testing proved the relation between the price list displayed and the choice of a subject of this experiment. At the same time, it was found that by using the best suitable design architecture of the online price list and by applying knowledge from the behavioural sciences, it is possible to positively influence the sale revenue and conversion of the chosen variant, with relatively low implementation costs, as it is demonstrated on the example of Czech market.
Keywords:
Behavioural economics; Choice architecture; Pricing page; Architektura volby; Behaviorální ekonomie; Online cenník
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/70074