Original title:
Společenská odpovědnost firem na specifickém trhu
Translated title:
Corporate social responsibility in the specific marketplace
Authors:
Kadlecová, Lucie ; Mejdrech, Vlastimil (advisor) ; Plášková, Alena (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá tématem společenské odpovědnosti firem. V teoretické části jsou vymezeny klíčové pojmy vztahující se k tomuto tématu. Praktická část se zaměřuje na společenskou odpovědnost u vybraných firem na trhu kosmetiky. Cílem práce je analýza a následná komparace aktivit v rámci společenské odpovědnosti u firmy Lush a značky Dove. Součástí bakalářské práce je výzkum uskutečněný formou dotazníkového šetření, jehož cílem bylo zjistit obecné povědomí o konceptu společenské odpovědnosti firem.This bachelor thesis deals with the topic of corporate social responsibility. The key terms related to the topic are explained in the first part of the thesis. The second part focuses on the corporate social responsibility of selected companies in the cosmetic market. The aim of this thesis is to analyse and subsequently compare the activities related to corporate social responsibility between Lush company and Dove brand. The research which was conducted through questionnaire forms another part of the thesis. The aim of this research was to explore awareness and perception of the concept of corporate social responsibility among general public.
Keywords:
corporate social responsibility; CSR; Dove; Lush; CSR; Dove; Lush; společenská odpovědnost firem
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/70208