Original title:
Analýza marketingovej komunikácie obchodných reťazcov na českom televíznom trhu.
Translated title:
Analysis of Marketing Communication of Business Chains on the Czech TV Market
Authors:
Žarnayová, Klaudia ; Gunina, Daria (advisor) ; Kincl, Tomáš (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
slo Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[slo][cze][eng] Táto bakalárska práca je zameraná na analýzu masmediálnej komunikácie obchodných reťazcov na českom trhu. Práca sa venuje analýze farieb a emocionálnych apelov, nachádzajúcich sa v reklamných spotoch, uverejnených prostredníctvom českých televíznych staníc. V literárnej rešerši uvedenej v teoretickej časti sa nachádzajú poznatky z oblasti masmediálnej komunikácie, psychologických aspektov a emocionálnych apelov, využívaných v televíznej reklame na trhu obchodných reťazcov. Metodická časť obsahuje popis využitých metód a postup pri uskutočnení výskumu reklamných spotov. V praktickej časti je uvedený rozbor reklám z pohľadu farieb a následnej aplikácií ich emocionálneho a psychologického významu, ktorý môžu v rámci televízneho pôsobenia vyvolať u spotrebiteľov. Záver obsahuje výsledky analýzy, vďaka ktorým sú vznesené odporúčania pre ich následné praktické využitie.Tato bakalářská práce je zaměřena na analýzu masmediální komunikace obchodních řetězců na českém trhu. Práce se věnuje analýze barev a emocionálních apelů, nacházejících se v reklamních spotech, uveřejněných prostřednictvím českých televizních stanic. V literární rešerši uvedené v teoretické části se nacházejí poznatky z oblasti masmediální komunikace, psychologických aspektů a emocionálních apelů, využívaných v televizní reklamě na trhu obchodních řetězců. Metodická část obsahuje popis využitých metod a postup při uskutečnění výzkumu reklamních spotů. V praktické části je uveden rozbor reklam z pohledu barev a následně aplikace jejich emocionálního a psychologického významu, které mohou v rámci televizního působení vyvolat u spotřebitelů. Závěr obsahuje výsledky analýzy, díky kterým jsou navrhnuta doporučení pro jejich následné praktické využití.This Bachelor thesis is focused on analysis of mass media communication on the market of retail chains in the Czech republic. The thesis consists of the analysis of colors and emotional appeals found in the TV commercials that have been published through the Czech channels. The literary research is based on general knowledge about the mass media communication, psychological aspects and emotional appeals used in TV commercials. The metodological part describes the main methods and processes for the research of the TV commercials. The practical part of the thesis consists of an analysis of colors and the application of their emotional and psychological meaning, which they cause to consumers through the televison commercials. The conclusion includes the results of the analysis and recommendations for their implementation.
Keywords:
colors; emotions; mass media communication; retail chains; TV commercial; barvy; emoce; masmediální komunikace; obchodní řetězce; televizní reklama
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/68793