Original title:
Kulturní produkt na příkladech z oblasti výkonného umění v Praze 10
Translated title:
Cultural product based on examples from performing arts located in Prague 10
Authors:
Eiseltová, Linda ; Tyslová, Irena (advisor) ; Müllerová, Jana (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tématem této bakalářské práce je kulturní produkt na příkladech z výkonného umění. Cílem práce je analýza vybraných kulturních produktů a jejich zhodnocení. Práce jako taková se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část je rozdělena do tří kapitol, které se věnují rešerši odborných textů z marketinového a kulturního prostředí. Praktická část pak aplikuje informace získané v teoretické části. K této aplikaci dochází na příkladech dvou institucí zabývajících se výkonným uměním. Obě tyto instituce jsou nejprve představeny z hlediska jejich chodu. V následujících kapitolách pak dochází k analýze jejich produktu a je provedeno zhodnocení.The topic of this bachelor thesis is cultural product based on examples from performing art. The aim of this work is the analysis of selected cultural products and their further evaluation. This work consists of two parts where the first one is theoretical and the second one practical. Theoretical part consists of three chapters all covering the subject of marketing, product and its marketing theory. Practical part then analyzes two cultural institutions in the field of performing arts. Both of these institutions are first presented in terms of their day to day operation . Later these institutions are examined for their cultural product and evaluated.
Keywords:
cultural product; marketing; performing arts; Prague 10; kulturní produkt; marketing; Praha 10; výkonné umění
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/70180