Název:
Vplyv aktuálnych trendov v stravovaní na chovanie spotrebiteľov v Českej republike v marketingu
Překlad názvu:
The impact of recent trends in dieting on consumer behaviour in Czech republic in marketing
Autoři:
Černý, Matej ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Zamazalová, Marcela (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2017
Jazyk:
slo
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [slo][cze][eng] Táto diplomová práca analyzuje vplyv alternatívnych trendov v stravovaní na chovanie spotrebiteľov v Českej republike. Alternatívna strava a zdravý životný štýl sú v dnešnej dobe populárne témy a v súvislosti s tým veľa spotrebiteľov mení svoje preferencie prechodom k alternatívnym typom stravovania. Tieto zmeny ovplyvňujú výrobcov, ktorí sa musia prispôsobovať požiadavkám trhu, čo následne ovplyvňuje marketingovú orientáciu na daných spotrebiteľov. Cieľom práce je preto zhodnotiť aktuálne trendy v stravovaní a ukázať ich vplyv na chovanie spotrebiteľov. Cieľom práce je tiež navrhnúť marketingové odporučenia v súvislosti s novými trendmi a zhodnotiť ich finančnú náročnosť. Práca sa zameriava na podrobný popis aktuálnych trendov v stravovaní, zdravotné dopady vybraných typov stravovania a ich aktuálny výskyt v Českej republike. Analýza je založená na kvalitatívnom výskume v podobe pološtruktúrovaných rozhovorov a kvantitatívnom výskume v podobe dotazníkového šetrenia. V práci sú tiež využité agentúrne dáta MML-TGI a aktuálne vedecké štúdie. Na základe pološtruktúrovaných rozhovorov a metódy otvoreného kódovania sú v práci odkryté významné kategórie, ktoré ovplyvňujú vybraných spotrebiteľov. Následne je v práci pomocou mnohonásobnej regresnej rovnice odhadnutý vplyv konkrétnych štýlov stravovania na zdravý životný štýl spotrebiteľov. Výsledky ukazujú, že aktuálne trendy v stravovaní majú významný vplyv na orientáciu spotrebiteľov ku zdravému životnému štýlu. V rámci regresnej analýzy sú tiež odkryté aj ďalšie faktory, ktoré ovplyvňujú orientáciu spotrebiteľov ku zdravému životnému štýlu. Z výsledkov vyplýva, že alternatívne štýly stravovania nemusia byť automaticky spájané s vyššou finančnou náročnosťou. Na základe výsledkov z výskumu sú v práci navrhnuté komplexné marketingové odporučenia. Marketingové odporučenia sú zamerané na efektívnu propagáciu výrobkov, potenciálne podnikateľské príležitosti a odporučenia, ako pristupovať ku spotrebiteľom.Tato diplomová práce analyzuje vliv alternativních trendů ve stravování na chování spotřebitelů v České republice. Alternativní strava a zdravý životní styl jsou v dnešní době populární témata a v této souvislosti velké množství spotřebitelů mění své preference přechodem k alternativním typům stravování. Tyto změny ovlivňují výrobce, kteří se musí přizpůsobit požadavkům trhu, což následně ovlivňuje marketingovou orientaci na dané spotřebitele. Cílem práce je proto zhodnotit aktuální trendy ve stravování a ukázat jejich vliv na chování spotřebitelů. Cílem práce je také navrhnout marketingové doporučení v souvislosti s novými trendy a zhodnotit jejich finanční náročnost. Práce se zaměřuje na podrobný popis aktuálních trendů ve stravování, zdravotní dopady vybraných typů stravování a jejich aktuální výskyt v České republice. Analýza je založena na kvalitativním výzkumu v podobě polostrukturovaných rozhovorů a kvantitativním výzkumu v podobě dotazníkového šetření. V práci jsou taktéž využita agenturní data MML-TGI a aktuální vědecké studie. Na základě polostrukturovaných rozhovorů a metody otevřeného kódování jsou v práci odkryty významné kategorie, které ovlivňují vybrané spotřebitele. Následně je v práci pomocí mnohonásobné regresní rovnice odhadnut vliv konkrétních stylů stravování na zdravý životní styl spotřebitelů. Výsledky ukazují, že aktuální trendy ve stravování mají významný vliv na orientaci spotřebitelů ke zdravému životnímu stylu. V rámci regresní analýzy jsou také odkryty i další faktory, které ovlivňují orientaci spotřebitelů ke zdravému životnímu stylu. Z výsledků vyplývá, že alternativní styly stravování nemusí být automaticky spojené s vyšší finanční náročností. Na základě výsledků z výzkumu jsou v práci navrhnuta komplexní marketingová doporučení. Doporučení jsou zaměřena na efektivní propagaci výrobků, potenciální podnikatelské příležitosti a doporučení, jak přistupovat ke spotřebitelům.This diploma thesis analyses the impact of alternative trends in dieting on consumer behaviour in Czech Republic. Alternative diets and healthy lifestyle are nowadays very popular topics and a lot of consumers are changing their preferences towards alternative types of dining. These changes are affecting producers which need to adapt their supply to market needs which is also affecting their marketing orientation towards these consumers. The aim of this thesis is to review actual trends in dieting and to show their impact on consumer behaviour. The aim of the thesis is also to suggest marketing recommendations which are connected with new trends and evaluate financial burden of particular trends on consumers. The thesis is focused on detailed description of actual trends in dieting, health impacts connected with the new trends and their actual occurrence in Czech Republic. Analysis is based on qualitative research in the form of semi-structured interviews and quantitative research in the form of questionnaire. The MML-TGI data and actual research papers are also used in the thesis. Based on the semi-structured interview and method of open coding are uncovered important categories which are affecting particular consumers. Subsequently based on the multi-regression analysis is estimated the impact of particular trends in dieting on healthy lifestyle of consumers. The results show that actual trends have significant impact on orientation of consumers towards healthy lifestyle. Based on the multi-regression analysis also other factors affecting consumers in a way to live healthier are discovered. From the results can be seen that the alternative trends do not need to be automatically connected with higher financial burden. According to the research results are suggested complex marketing recommendations. Marketing recommendations are focused on effective promotion of products, potential business opportunities and recommendations how to approach the consumers.
Klíčová slova:
marketing; polostrukturované rozhovory; Regresní analýza; trendy; zdravý životní styl; healthy lifestyle; marketing; Regression analysis; semi-structured interviews; trends
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/69702