Název:
Děti a reklama jako oblast teoretického zkoumání
Překlad názvu:
Children and Advertiswing as a part of Theoretical Research
Autoři:
Havelková, Barbora ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Orban, Karol (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se věnuje vlivu reklamy na děti ve věku 6-8 let. Reklama cílená na děti je častým předmětem dlouhodobé diskuze ve společnosti. Nejčastěji se jedná o televizní reklamu, která je stále nejsilnějším médiem na trhu, část práce je věnována také představení jednotlivých media-typů. Nejčastěji se jedná o klasickou televizní reklamu (spoty) ale i další netradiční formy reklamy. Práce se primárně zaměřuje na to, jak televizní reklama ovlivňuje děti, jak jí rozumí nebo naopak nerozumí, od jakého věku jsou schopny kriticky pohlížet na mediální sdělení a od jakého věku jsou schopny pochopit záměr a cíl médií. Děti jako specifická a velmi snadno ovlivnitelná cílová skupina jsou v dnešní době neustále oslovovány skrze média. Studie proto analyzuje mimo jiné i psychický vývoj dítěte a soustředí se na dnešní moderní dobu 21. století. Studie si klade za cíl porozumět problematice a pomoci snazší orientaci v tématu. Na téma děti a reklama bylo provedeno již několik zahraničních ale také českých výzkumů, proto se v empirické části práce zaměřuje na jejich analýzu a porovnání výsledků těchto studií za posledních 10 let. Závěr práce se věnuje shrnutí všechny analyzovaných studií a poznatků spolu s krátkým doporučením.This bachelor thesis is about the influence of advertising on children of 6 - 8 years of age. Advertising targeted on children is frequent subject of long-lasting discussion across the whole society. This discussion is mostly about television advertising, which is still the strongest medium on market - part of the thesis is focused on introduction to basic media types. Focus of the thesis is how television advertising influence children, how they are capable, or not capable, to understand it, since what age they are able to critically evaluate advertising messages and from what age they are capable to understand the goals and purpose of media. Children, as specific and very easy to influence group are constantly talked to by media. Thesis, besides other analyses psychical evolution of children with focus on modern era of 21st century. The goal of the thesis is to understand and help navigate in quite difficult topic. Many different foreign, as well as Czech studies were made on this topic already. The focus of empirical part is to analyse and compare results of these studies made in last 10 years. In conclusion, all analysed studies are summarised together with recommendation.