Název:
Kampaň politických stran v krajských volbách 2016
Překlad názvu:
The campaign of political parties for regional elections in 2016
Autoři:
Baierl, Tomáš ; Shavit, Anna (vedoucí práce) ; Jüptner, Petr (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato práce zkoumá ve Středočeském a Libereckém kraji volební kampaně v krajských volbách konaných 7. a 8. října 2016. Oba tyto kraje byly vybrány jako referenční vzorek zastupující strany s celorepublikovou i pouze regionální působností. Autor v rámci diplomové práce zpracoval velké množství informací, které následně analyzoval a porovnával. K výzkumu využíval především obsahovou analýzu, která umožňuje přehledně kódovat vstupní data. Mezi zkoumané prvky patřily volební programy volebních formací, kandidátní listiny, respektive podíl lokálně významných kandidátů na těchto listinách, propagace volebních formací na sociální síti Facebook a využití tištěných médií v rámci volební kampaně, tedy jak se dařilo komunikovat kampaň a jak jednotlivé volební formace využívaly inzerci. Diplomová práce vychází především z teorie voleb druhého řádu. Na základě rešerše odborné literatury se podařilo identifikovat několik styčných bodů v kampaních charakteristických pro tento typ voleb. Prostřednictvím několika výzkumných otázek tato diplomová práce odpovídá na výzkumný cíl a to, zda volební formace přistupovaly k volbám jako k volbám druhého řádu.This thesis is dedicated to political campaigns in Central Bohemian Region and Liberec Region during regional elections what took place 7th and 8th of October 2016. Both of these regions were chosen as a sample which represents both nationwide parties but also local parties. The author processed vast amount of data, what was lately analyzed and compared. For the research was used content analysis, which enables to code clearly the entering data. Among the examined data were the election formations' election programs, candidate lists (respectively, the amount of local candidates within those candidate lists), election formations' propagation on the social medium Facebook, and a usage of a printed media during the campaign (respectively, how successful was the campaign communication and how different election formations used advertising). This diploma thesis is primarily based on second-order elections. Based on relevant literature were identified several contact points within the campaigns characteristic for this kind of elections. Thanks to a number of research questions, this diploma thesis answers the main aim, which is, if those election formations approached those elections as the second-order elections.
Klíčová slova:
analýza předvolební kampaně; krajské volby; Liberecký kraj; politická kampaň; Politický marketing; Středočeský kraj; volby druhého řádu; analysis of elections campaign; Central Bohemian Region; Liberec Region; political campaign; Political marketing; regional elections; second-order election