Název:
Estetika Johna Deweyho a interaktivní umění
Překlad názvu:
John Dewey's Aesthetics and interactive art
Autoři:
Rubášová, Veronika ; Kaplický, Martin (vedoucí práce) ; Dadejík, Ondřej (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce je především zaměřena na teorii Johna Deweyho. První a hlavní část práce se zabývá Deweyho pojetím zkušenosti, rozborem procesu zkušenosti a estetickou rovinou tohoto pojmu. Značný prostor je také věnován estetické zkušenosti s uměleckými díly, která je rozebrána na pozadí každodenních zkušeností. Je zdůrazněna jejich kontinuita. Druhá část práce je dodatkem k výkladu Johna Deweyho. Tato část je věnována problematice interaktivního umění. Interaktivní umění je zde pomocí Deweyho teorie interpretováno. Interaktivní umění je zde prezentováno jako umělecký druh, který dokáže zdůraznit již zmíněnou kontinuitu mezi uměleckými díly a každodenní zkušeností, na kterou poukazuje Dewey.This bachelor thesis is especially focused on John Dewey's theory. The first and the main part of the bachelor thesis deals with Dewey's conception of experience, with analysis of this process of experience and with aesthetic level of experience. Significant part of bachelor thesis is dedicated to aesthetic experience with art as well, which is discussed in the context of every day experiences. Continuity between both is highlighted. The second part of the bachelor thesis is an addendum to the interpretation of Dewey's theory. This part of the thesis deals with interactive art. Interactive art is interpreted using Dewey's theory. Interactive art is in this paper understood as artistic type which can emphasize continuity between art and everyday experience so as Dewey does.
Klíčová slova:
exprese; interakce; interaktivní umění; John Dewey; konání a podstupování; prostředí; rytmus; zkušenost; doing and undergoing; environment; experience; expression; interaction; Interactive art; John Dewey; rhythm