Název:
Formy spolupráce firem a neziskových organizací v rámci CSR strategií vybraných firem
Překlad názvu:
Collaboration forms between Business and Nonprofits within CSR strategies
Autoři:
Řehounková, Václava ; Dohnalová, Marie (vedoucí práce) ; Deverová, Lenka (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] V České republice je čím dál větší pozornost věnována společenské odpovědnosti firem. Firmy se stávají členy odborných platforem, kde získávají a prohlubují své znalosti. Nezbytnou součástí CSR je také spolupráce s občanským sektorem. Cílem této práce je poukázat na spolupráci v českém prostředí. Pro mé zkoumání spolupráce využívám typologii autorů Wymera a Samu, kteří poukazují na odlišné způsoby řízení a benefity získané z různých typů spolupráce. Prostřednictvím analýzy dokumentů a dotazníkového šetření mezi firmami zapojenými v odborných platformách tuto typologii srovnávám a zjišťuji rozdíly. Spolupráce navázaná mezi firmami a neziskovými organizacemi se nejvíce odlišuje v případě dohod o využití loga a názvu neziskové organizace, sponzoringu, propagace společného zájmu a firemní filantropie, a to jak větším zapojením neziskového sektoru, tak uvedenými benefity.Recently in the Czech Republic, more attention has been focused on the social responsibility of companies. Companies become members of professional platforms, in which they gain and deepen their knowledge. The vital part of CSR is cooperation within the civil sector. The goal of this thesis is to focus on this cooperation within the Czech environment. For my own research I have been using the typology of the authors Wymer and Samu, who look at different ways of management and the benefits gained from different types of cooperation. I compare and find differences in this typology through analysis of documents and questionnaires of companies active in professional platforms. The cooperation established between companies and NGOs is different in the case of agreements on the use of the logo and the name of non-profit organizations, sponsorship, joint issue promotion and corporate philanthropy, both greater involvements of the non-profit sector, and given benefits.
Klíčová slova:
firemní sektor; mezisektorová spolupráce; neziskové organizace; neziskový sektor; společenská odpovědnost firem; business sector; corporate social responsibility; cross-sectorial cooperation; non-profit organizations; non-profit sector