Název:
Aktivita novináře na sociálních sítích Facebook a Twitter
Překlad názvu:
The activity of journalist on social networks Facebook and Twitter
Autoři:
Hejlová, Karolína ; Čermák, Miloš (vedoucí práce) ; Jirků, Jan (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem bakalářské práce Aktivita novináře na sociálních sítích Facebook a Twitter je postihnout fenomén sociálních sítí v prostředí žurnalistiky. S rozmachem nových médií v prostředí internetu se zaměřuji nejen na digitalizaci tradičních médií, ale také na to, jakým způsobem zasahují tradiční a nová, síťová digitální média i do sociálních sítí a jak se na sdílení mediálního obsahu aktivně podílejí na vlastních profilech i samotní novináři. V rámci sociálních sítí se zabývám konkrétně Facebookem a Twitterem, především z důvodu jejich už stálého postavení a oblíbenosti mezi českými uživateli. Důraz je kladen především na míru aktivity českých novinářů na sociálních sítích v rámci jejich práce a na to, jakým způsobem je k profesním účelům využívají. Jako teoretický základ slouží pochopení definice nových médií a vlivu digitalizace na média, jejich tvorbu a změnu v komunikaci mediálních produktů příjemci. V teoretické části je zároveň i popsán systém, jakým Facebook a Twitter fungují. Na závěr ve své práci zjišťuji pomocí dotazníku a tematické analýzy to, jaká je reálná praxe novinářů, a to, jaký dosah jejich aktivita na sociálních sítích má. Zjištěná data porovnávám s teoretickými údaji.The aim of the bachelor's thesis The activity of journalist on social networks Facebook and Twitter is to cover the phenomenon of social networks in the environment of journalism. Because of the boom of new media within the internet I focus not only on the digitalization of traditional media but on the way how the new and traditional media step in the social networks and how journalists participate in sharing of the media content on their own personal social network accounts as well. In the thesis I am dealing specifically with Facebook and Twitter, mainly because of their stable position and popularity among Czech users. I emphasize the rate of journalists' activity considering social networks within their work and also the way they use social networks for their profession. The definitions of the new media and the impact of digitalization on media, their production and the change of communication with the recipients are used as a theoretical background. The theoretical part also contains the definition of Facebook and Twitter. In the end of my work I examine through a questionnaire and thematic analysis what the real journalist experience looks like and what the range of their activity on social networks is. I compare the data with theoretical knowledge.
Klíčová slova:
Facebook; novinář; nová média; sociální síť; Twitter; Facebook; journalist; new media; social network; Twitter