Název:
Výzkum nákupního chování běžců při výběru běžecké obuvi
Překlad názvu:
Research on purchasing behaviour of runners in choosing running shoes
Autoři:
Němcová, Lenka ; Voráček, Josef (vedoucí práce) ; Šíma, Jan (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Název práce: Výzkum nákupního chování běžců při výběru běžecké obuvi Cíle práce: Hlavním cílem diplomové práce je pomocí marketingového výzkumu zjistit a popsat nákupní chování běžců ve všech fázích výběru běžecké obuvi. Nákupní chování je zjišťováno ve fázi před, při a po nákupu běžecké obuvi. Metody: K získání výsledných dat byla využita metoda online dotazování prostřednictvím specializovaného webového serveru Click4survey. Na jeho platformě byl vytvořen dotazník čítající 26 otázek, který napomohl ke zjištění výsledků a naplnění cíle výzkumu. Výsledky: Na základě informací získaných z dotazníkového šetření bylo popsáno nákupní chování běžců při výběru běžecké obuvi. Běžci se nejvíce informují na internetu, staví do popředí pohodlnost obuvi a řadí se spíše ke spokojeným a loajálním zákazníkům. Výsledné hodnoty přinesly i další zajímavá zjištění a vnášejí nový pohled na problematiku procesu nákupního chování a rozhodování u velmi specifické skupiny zákazníků. Klíčová slova: běžecká obuv, běžci, nákupní chování, marketingový výzkumTitle: Research on purchasing behaviour of runners in choosing running shoes Objectives: The main objective of this thesis is to identify and describe purchasing behaviour of runners in all the phases of choosing running shoes. Purchasing behaviour is therefore investigated in the phase before purchasing running shoes, when purchasing running shoes and after that as well. Methods: An online survey method through a specialized website Click4survey has been used to obtain the resulting data. A questionnaire consisting of 26 questions, which helped to determine the results and to achieve the objectives of this thesis, was created on this website. Results: Purchasing behavior of runners in choosing running shoes was described based on information obtained from the online questionnaire. Runners collect information mostly from the internet, they highlight the comfort of the running shoes and they belong rather to satisfied and loyal customers. The ascertained values have brought also other interesting findings and also have brought a new perspective on the issue of purchasing behavior and decision-making process of a very specific customer group, the runners. Key words: running shoes, runners, purchasing behaviour, marketing research
Klíčová slova:
běžci; běžecká obuv; marketingový výzkum; nákupní chování; marketing research; purchasing behaviour; runners; running shoes