Original title:
Aplikace digitálních učebních objektů pro interaktivní tabuli v předmětu matematika
Translated title:
Application of digital learning objects for interactive whiteboard in mathematics
Authors:
Valenta, Lukáš ; Vaňková, Petra (advisor) ; Lapeš, Jakub (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá problematikou interaktivních tabulí z technického a didaktického hlediska. V teoretické části také rozebírá technologie interaktivních tabulí. Stručně popisuje hlavní česká úložiště od historie po současnost, včetně problematiky stahování materiálů z nich. Analyzuje hlavní česká digitální úložiště z pohledu potřeb předmětu matematika. Praktická část vychází z informací v teoretické části. Jsou zde popsány nově vytvořené digitální učební objekty pro potřeby předmětu matematika, jejichž témata byla na základě zjištěné analýzy obsažena v českých úložištích v malé míře. U popisu každého objektu jsou popsány i závěry z nasazení těchto objektů v praxi, ve výuce na základní škole v průběhu školního roku 2014 / 2015.This thesis deals with interactive boards from a technical and didactic point of view. In the theoretical section also discusses the technology of interactive boards. It briefly describes the main repository of Czech history to the present, including the issue of downloading material from them. Analyzes the major Czech digital storage for the needs of mathematics. The practical part is based on the information in the theoretical part. It also described a newly created digital learning objects for the needs of mathematics, whose themes were identified based on the analysis contained in the Czech repositories to a small extent. For a description of each object is described as the conclusions of the deployment of these objects in practice in teaching at primary school during the school 2014/2015.
Keywords:
digital learning object; DLO; Interactive board; portal; repository; digitální učební materiál; DUM; Interaktivní tabule; portál; úložiště
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/78914