Název:
Veřejná prezentace Armády ČR ve vybraných českých médiích
Překlad názvu:
Public presentation of the Armed Forces of the Czech Republic in selected Czech media
Autoři:
Havlová, Markéta ; Hanzal, Jaromír (vedoucí práce) ; Trampota, Tomáš (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce "Veřejná prezentace Armády ČR ve vybraných českých médiích" se zabývá veřejnou prezentací Armády České republiky a Ministerstva obrany ČR (dále resort obrany). V dnešní době je nutné dbát na vlastní veřejnou a mediální prezentaci, a pokud je to možné, spolupracovat s médii, která pomáhají veřejnosti utvářet si vlastní názor. Jedním z cílů naší práce bylo proto zjistit, jestli pro svou veřejnou komunikaci resort obrany využívá určité komunikační manuály a postupy, a za pomoci kvalitativní analýzy (rozhovory a vlastní průzkum dostupných materiálů) prozkoumat, jaká je jeho komunikační strategie a jaké nástroje jsou pro komunikaci s veřejností a s médii používány. Cílem kvantitativní obsahové analýzy bylo zjištění, jak se liší interpretace událostí spojených s resortem obrany v námi vybraných tištěných médiích (MF DNES, Blesk) od interpretace těchto událostí v resortních médiích (časopis A report, internetové stránky www.army.cz). Pro tuto analýzu jsme zvolili pět událostí, ve kterých jsme hledali obsahy zmiňující se o Armádě České republiky, resp. o resortu obrany. Potvrdili jsme, že se resort obrany řídí Rozkazem ministra obrany č. 17/2005, který upravuje pravidla pro komunikaci s veřejností i s médii, a že resortní veřejná komunikace je aktivní a využívá množství vlastních...Diploma thesis "Public presentation of the Armed Forces of the Czech Republic in selected Czech media" deals with public presentation of the Armed Forces of the Czech Republic (ACR) and Ministry of Defense (furthermore the department of defense). Nowadays, it is necessary to work with public and media presentation, and if it is possible, then cooperate with media which help to form the public opinion. One of the goals of our work was to determine whether the department of defense uses any communication manuals and procedures for their public communication, and by using qualitative analysis (interviews and own research of available materials) to explore what is its communication strategy and which tools are used for communication with the public and the media. The goal of quantitative content analysis was to determine how different is an interpretation of events associated with the department of defense in our chosen print media (MF DNES, Blesk) from interpretation of these events in departmental media (journal A report, websites www.army.cz). For this analysis we chose five events for which we sought content mentioning the ACR or the department of defense. We confirmed that the department of defense governed by Order of the Minister of Defense no. 17/2005, which regulates the rules for...
Klíčová slova:
A report; Armáda ČR; komunikace; Ministerstvo obrany ČR; veřejná komunikace; A report; Armed Forces of the Czech Republic; communication; Ministry of Defence; public communication