Název:
Revitalizace Muttichových značek
Překlad názvu:
The revitalization of the Muttich's signs
Autoři:
Lindrová, Tereza ; Jindra, Matouš (vedoucí práce) ; Šafránek, Jiří (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Název: Revitalizace Muttichových značek Cíl: Hlavním cílem této bakalářské práce je zjištění, utřídění a shrnutí informací týkajících se němých značek. Konkrétně jejich historie, vývoj, symbolika, účelnost, současný stav a zajímavosti. Práce zároveň může posloužit jako jeden z podkladů pro budoucí plánovanou obnovu těchto značek a jejich přiblížení širší veřejnosti. Rovněž se zabývá životem autora němých značek Kamilem Vladislavem Muttichem a okrajově zajímavostmi ze zimních Krkonoš pocházejících z doby, kdy byly němé značky vymyšleny a nejhojněji využívány, tedy za první republiky. Metody: Sběr dat a získávání informací probíhalo na základě dostupných zdrojů, tedy převážně tehdejších, ale i současných průvodců a map, historických dokumentů z Národního archivu, Archivu Národního muzea, Památníku národního písemnictví, Archivu Národní galerie, Národního konzervačního fondu, Národní knihovny, Státních oblastních archivů a regionálních muzeí, dále z článků vycházejících převážně v časopisu Krkonoše - Jizerské hory, vyprávění historiků a bývalých i současných pracovníků Horské služby a Správy Krkonošského národního parku (dále pouze KRNAP) a webových stránek týkajících se tématu. Výsledky: Bakalářská práce představila zimní značení v Krkonoších prostřednictvím němých značek, jejichž význam a dlouhá...Title: The revitalization of the Muttich's signs Objective: The main goal of the bachelor thesis is to determine sorting and summary of information of silent signs. Specifically, their history, evolution, symbolism, effectiveness, current status and points of interest. The work could also serve as a base for future planned restoration of the signs and bring them closer to the wider public. The bachelor thesis is also describing the life of Kamil Vladislav Mutticha the author of silent brands and shows the interesting facts about the Giant Mountains from the age, when the silent signs were introduced and widely used, which brings us back to the First Czechoslovac Republic. Methods: Data collection and information gathering took place on the basis of available resources, i.e. mostly at that time published documents, as well as contemporary guidebooks and maps, historical documents from the National Archives, the National Museum, the Památník národního písemnictví, , Archives of National Gallery, conservation collection of the National Library, regional state archives and regional museums, as well as articles from the magazine, based mainly in the Giant Mountains, the narratives of historians and former and current employees of mountain services and Administration of the Giant Mountains National park...
Klíčová slova:
Himalaja; Kamil Vladislav Muttich; Krkonoše; němé značky; zimní značení; Himalaja; Kamil Vladislav Muttich; silent signs; the Giant Mountains; winter brands