Název:
Interkulturní aspekty marketingu leteckých společností
Překlad názvu:
Intercultural Aspects of Airline Marketing
Autoři:
Pakandlová, Anna ; Klimeš, David (vedoucí práce) ; Koudelková, Petra (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2016
Jazyk:
eng
Abstrakt: [eng][cze] This bachelor thesis deals with the intercultural aspects of airline marketing and their consequences for airline marketing communication. The aim of this thesis to identify the trends in global approaches to marketing communication of airlines, that is whether airlines apply standardised marketing communication strategies or whether they adapt their marketing communication according to the local cultural aspects of the target market. The first part of this thesis provides a theoretical basis for understanding the specifics of airline marketing communication. The second part identifies the trends in global approaches to airline marketing communication by a review of literature, specific examples and a survey conducted among airlines. The final part of this thesis analyses approach to airline global marketing communication in detail by a case study of Korean Air. Korean Air's approach to marketing communication is also evaluated and recommendation is made.Bakalářská práce se zabývá interkulturními aspekty marketingu leteckých společností a jejich důsledky pro marketingovou komunikaci leteckých společností. Cílem práce je identifikovat trendy v globálních přístupech leteckých společností k marketingové komunikaci a zjistit, zda letecké společnosti používají standardizovanou globální marketingovou komunikaci či zda ji upravují na základě kulturních aspektů cílového trhu. První část práce poskytuje teoretické podklady pro porozumění specifikům marketingové komunikace leteckých společností. Druhá část pomocí souhrnu dostupné literatury, reálných příkladů z praxe a výsledků dotazování leteckých společností identifikuje trendy v globálních přístupech leteckých společností k marketingové komunikaci. Třetí část práce pomocí případové studie Korean Air analyzuje přístup k marketingové komunikaci této letecké společnosti a hodnotí, zda letecká společnost přistupuje k marketingové komunikaci podle identifikovaných trendů.
Klíčová slova:
interkulturní aspekty; interkulturní komunikace; interkulturní marketing; Korean Air; marketing leteckých společností; marketingová komunikace; marketingová komunikace leteckých společností; Mezinárodní marketing; airline marketing; airline marketing communication; intercultural aspects; intercultural communication; intercultural marketing; International marketing; Korean Air; marketing communication