Název:
Výchova diváka v českých divadlech v současnosti aneb Edukační drama z druhé strany
Překlad názvu:
Education of audience in Czech theaters nowadays ( Educational drama from the other side)
Autoři:
Frančíková, Barbora ; Valenta, Josef (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce popisuje působení divadelních lektorů v konkrétních českých divadlech, edukační způsoby jejich práce s dětským divákem. V teoretické části práce je vymezena obecná problematika výchovy diváka, zvláště přístup divadelního umění k dětskému divákovi, dále je uveden cíl a náplň práce divadelního lektora a je zde vymezen jeho vztah se školním prostředím. Praktická část přibližuje dva modely působení divadelních lektorů v českých divadlech, zaměřené na edukační metody využívané při práci s dětským divákem. Klíčová slova: výchova dětského diváka, divadelní lektor, edukační metody, reflexe divadelního umění, recepce divadelního umění, školní prostředí, rozvoj osobnostiBachelor thesis describes the impact of theater lectors in specific czech theaters and educational methods of their work with a child spectator. In theoretical part of this thesis is defined general problematic of education of the spectator, approach of the theatrical art to the child spectator in particular. Further is presented a goal and content of a work of theater lector and definition of his relation with school environment. Practical part shows two models of impact of theater lectors in czech theatres with focus on educational methods used when working with child spectator. Key words: Education of child spectator, theater lector, educational methods of theater lector, reception and reflection of theatrical art, school environment, development of personality
Klíčová slova:
divadelní lektor; edukační metody; recepce divadelního umění; reflexe divadelního umění; rozvoj osobnosti; výchova dětského diváka; školní prostředí; development of personality; education of child spectator; educational methods of theater lector; reception and reflection of theatrical art; school environment; theater lector