Název:
Porovnání výuky lyžování na vybraných vysokých školách v ČR
Překlad názvu:
Comparation teaching skiing in Czech Universities
Autoři:
Novák, Petr ; Matošková, Petra (vedoucí práce) ; Chrástková, Martina (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Název: Porovnání výuky lyžování na vybraných vysokých školách v České republice Cíl: Cílem práce je porovnat výuku lyžování na vybraných vysokých školách v České republice na základě zvolených kritérií. Metody: V práci byla využita metoda analýzy dokumentů, která nám sloužila k získání obecných informací a jako podklad pro porovnání dle zvolených kritérií. K analýze byly použity zejména relevantní právní předpisy České republiky, metodické materiály Ministerstva školství mládeže a tělovýchovy, metodické materiály Národního akreditačního úřadu pro vysoké školy, manuály kurzů zpracované vyučujícími vysokých škol a sylaby předmětů. Dále bylo využito participantní pozorování k získání dalších metodicko-organizačních informací z kurzovní výuky. Výsledky: Zjistili jsme, že kurzy na vybraných vysokých školách se lišily zejména v délce trvání kurzu, mírně odlišná byla také cena kurzu. Rozdílný byl i způsob rozdělení studentů do družstev, kurzy se lišily v zápočtových požadavcích a v kvalifikaci vyučujících. Téměř shodné byly pak tyto kurzy v počtu vyučujících na družstvo, v rozsahu poskytnutých informací ke kurzu, v zajištění bezpečnosti kurzu. Také sylaby předmětu lyžování byly také velmi podobné. Klíčová slova: vysoká škola, metodika lyžování, kurzovní výuka, instruktor lyžováníTitle: Skiing course quality comparison at selected Czech Universities Goal: Is to compare the skiing Course quality at selected Czech Universities according to agreed criteria Methods: The document analysis method has been used to access the general information on topic and as a way of selected criteria comparison. The main analysis area has been based on actual local legal framework, implementation of Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy guidelines, implementation of Národní akreditační úřad pro vysoké školy guidelines, skiing course guidelines developed by the university teachers and course textbooks. Additionally, we used the participant observation to record the organizational-systematic information about the skiing course educational strategy. Results: We observed that the skiing courses at selected Czech Republic Universities differ mainly at skiing course duration as well as to certain extend in the course cost. We also noted the differences at the student allocation to the course teams, the course pass requirements and professional education of the course leads. In contrast to that there has been an alignment in number of teaching staff per the team, information shared on skiing course objectives and organization as well as on the course safety. Significant similarities were in...
Klíčová slova:
instruktor lyžování; kurzovní výuka; metodika lyžování; vysoká škola; skiing course; skiing course methodology; skiing instructor; university