Název:
Postmodernismus a marketing. Komunitní marketing
Překlad názvu:
Postmodernism and marketing. Community marketing
Autoři:
Josková, Markéta ; Kladný, Tomáš (vedoucí práce) ; Poštulka, Filip (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato diplomová práce je zaměřena na vymezení termínu postmoderní marketing, jako oblasti v marketingové literatuře, jehož cílem je inovativní adaptace marketingových strategií na specifické proměny společnosti a chování spotřebitelů. V tomto kontextu budou představeny pojmy jako tribalita, hyperrealita, fragmentace či zvýšená aktivita spotřebitelů při percepci marketingových sdělení a další, aby mohly být výše zmíněné změny důsledně demonstrovány. Protože je postmoderní marketing úzce spojen se symbolismem a spotřebou významů, bude v této diplomové práci věnován prostor představení aplikace konkrétních sémiotických přístupů a budování značky s důrazem na skutečnost, že značka samotná není tvořena pouhým součtem aspektů, jako například logo či produkty, ale její hodnota je budována významy, se kterými si spotřebitelé značku spojují. Navazující část je věnována komunitnímu marketingu a komunikaci prostřednictvím sociálních sítí, jako progresivnímu přístupu, který je schopen propojit problematiku předchozích kapitol (reakce na změny společnosti i požadavků spotřebitelů a prostor pro budování symbolické hodnoty značky). Celkové shrnutí těchto jednotlivých částí je uvedeno v závěru práce, v případové studii analýzy značky ILP, aby bylo zhodnoceno, zda lze vybudovat úspěšnou marketingovou kampaň v...This thesis focuses on the definition of the term postmodern marketing in the area of marketing literature. The postmodern marketing aims adaptation of innovative marketing strategies to specific changes in society and consumer behavior. In this context, there are introduced concepts as tribality, hyperreality, fragmentation or increased activity during the perception of consumers etc., in order to demonstrate described changes. Because the postmodern marketing is closely linked to the symbolism and meanings of consumption, this thesis includes the application of specific semiotics approaches and brand development with an emphasis on the fact that the brand itself is made up of sum of aspects, such as the logo or products, but its value is also constructed by meanings with which consumers associate the brand. The next part is devoted to community marketing and communication via social networking sites such as progressive approach that is able to connect the issues of the previous chapters (reaction to changes in society and consumers' requirements and space for the construction of the symbolic value of the brand). The summary of these individual components is described in the conclusion, in the case study analysis from ILP in order to examine whether it is possible to build a successful marketing...
Klíčová slova:
komunitní marketing; postmodernismus; Postmoderní marketing; symbolická spotřeba; sémiotika; sémiotika v marketingu; značka; brand; community marketing; Postmodern marketing; postmodernism; semiotics; semiotics in marketing; symbolic consumption