Název:
Komunikace druhého pilíře důchodové reformy vládou ČR a její vnímání veřejností
Překlad názvu:
Communication of the second pillar of the pension reform by the Government of the Czech Republic
Autoři:
Karasová, Kamila ; Shavit, Anna (vedoucí práce) ; Hejlová, Denisa (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Předmětem bakalářské práce s názvem Komunikace druhého pilíře důchodové reformy vládou ČR a její vnímání veřejností je definice pojmu vládní komunikace a popis jejích specifik z teoretických poznatků. Práce se zaměřuje na deskripci a analýzu komunikačních aktivit vlády Petra Nečase v období červen 2010 až červen 2013 směrem k médiím a veřejnosti. Hlavním cílem práce je popsat a analyzovat komunikační strategii vlády Petra Nečase při spuštění druhého pilíře důchodové reformy. Při popisu jednotlivých nástrojů komunikačního mixu je kladen velký důraz zejména na reklamu. Součástí této bakalářské práce je rovněž interpretace výsledků provedeného kvantitativního dotazníkového šetření, kterým bylo zjišťováno povědomí občanů o druhém pilíři a stejně tak jeho komunikaci vládou ČR. V závěru práce je vládní informační kampaň zhodnocena.The subject of the bachelor's thesis named Communication of the second pillar of the pension system reform by the Government of the Czech Republic and its perception by the public is to define the concept of the government's communication and the description of its specific aspects from theoretical findings. The thesis focuses on description and analysis of the communication activities of the government of Petr Nečas in the period from June 2010 to June 2013 towards the media and the public. The main aim of the thesis is to describe and analyse the communication strategy of the government of Petr Nečas regarding the launch of the second pillar of the pension system reform. When describing the individual tools of the communication mix, great emphasis is placed namely on advertising. This bachelor's thesis also includes the interpretation of the results of the performed quantitative interview enquiry, which determined the awareness of the people regarding the second pillar, as well as the communication thereof by the government of the Czech Republic. The thesis is concluded by an assessment of the government's information campaign.
Klíčová slova:
druhý pilíř důchodové reformy; důchodová reforma; komunikační aktivity veřejné instituce; Ministerstvo práce a sociálních věcí; vláda Petra Nečase; vládní kampaň; Vládní komunikace; communication activities; government campaign; Government communication; Ministry od Labour and Social Affairs; pension system reform; public institutions; the government of Petr Nečas; the second pillar of the pension reform