Název:
Komodifikace kolektivní paměti: Yugonostalgia jako marketingová strategie
Překlad názvu:
Commodification of the collective memory: Yugonostalgia as a marketing strategy
Autoři:
Vukčević, Jovana ; Pullmann, Michal (vedoucí práce) ; Vojtěchovský, Ondřej (oponent) ; Maurel, Marie Claude (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2014
Jazyk:
eng
Abstrakt: [eng][cze] COMMODIFICATION OF THE COLLECTIVE MEMORY: YUGONOSTALGIAAS A MARKETING STRATEGY Jovana Vukcevic EHESS Paris, Charles University Prague Abstract: This paper focuses on a specific type of contemporary nostalgia for the Yugoslav past, emerging in recent years across the post-Yugoslav space - Yugonostalgia. This nostalgia creates a new Yugoslavia from the ashes of the old - a depoliticized Yugoslavia, not a state or an ideology, but a life story, a personal and social history that happened to take place within the former state. It is argued in the paper that Yugonostalgia can be understood as a longing for the solidarity, sociability and dignity of the socialist life-style, and even as a critique of the consumerist aesthetics of modern capitalism. However, in no way has it been a call to re-establish a Yugoslav state or to validate its ideological propaganda. Furthemore, in the intersection of capitalist profit-making and communist heritage, nostalgia has became more than a simple discursive construction, emerging from the idealized collective memory - it turned into a veritable marketing strategy exploiting Yugonostalgic symbols. Media campaigns that instigate warm feelings for Yugo-commodities and positive associations with the former state create new patterns of consumptions seeking to commercialize the...Komodifikace kolektivní paměti - Yugonostalgia jako marketingová strategie Tento dokument se zaměřuje na konkrétní typ současného nostalgie jugoslávské minulosti , objevující se v posledních letech přes post- jugoslávského prostoru - Yugonostalgia . Papír tvrdí, že v křižovatce kapitalistické ziskové a komunistického dědictví , nostalgie má se stal víc než jen pouhou diskursivní konstrukci , vznikající z idealizované kolektivní paměti - To se změnilo na opravdového marketingové strategie využívajícího Yugonostalgic symbolů . tento studie, a proto se zaměřuje na tomto vysoce ziskové formě Yugonostalgia tím, že argumentuje , že společnosti v regionu jsou do značné míry využívají " nostalgický " kapitál tím, že stimuluje pozitivní emoce minulosti spojena s určitými vzpomínky . To inklinuje vysvětlit, jak je nostalgie byly použity ke značce Jugoslávské produkty a jak kolektivní rozhodování vzpomínky dopad spotřebitele. Jak prostřednictvím identifikace s určitými hodnotami a produkty z období komunistické Jugoslávie , dělal celý nový trh nostalgie objevit ? Nejdůležitějším argumentem je, že zatímco lidé se spoléhali na nostalgii jako kolektivní terapie pro různé odchylky z paměti , zachovat hodnoty z období socialismu a vytvořit most s jejich bývalí krajané , některé značky (supermarket zboží tolik, kolik...
Klíčová slova:
jugoslávské značky; komercializace; komodifikace nostalgie; marketingové strategie; nostalgie; Yugonostalgia; commercialisation; commodification of nostalgia; marketing strategy; nostalgia; Yugonostalgia; Yugoslav brands