Název:
Sémiotická analýza vybraných reklam na kosmetické produkty
Překlad názvu:
Semiotic analysis of particular cosmetic products'commercials
Autoři:
Malá, Zuzana ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Klabíková Rábová, Tereza (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato diplomová práce se zabývá sémiotikou a audiovizuální reklamou. Ve své teoretické části se věnuje oboru sémiotiky, který je výchozím bodem pro uskutečnění sémiotické analýzy. Zkoumá hlavně problematiku znaku, hlavního stavebního prvku sémiotiky. Dále sleduje rozvinutí poznatků nabytých díky sémiotice v další oblasti zkoumání, které napomohly odhalování významů sdělení. Těmito oblastmi jsou úrovně signifikace, tedy denotace, konotace a mýtus. V této kapitole se představuje zejména Roland Barthes a jeho publikace Mytologie, která inspirovala tuto diplomovou práci. Teoretická část pokračuje výkladem o reklamě, ve kterém podává informace týkající se definice reklamy, vnímání reklamy jako komunikačního procesu, ale pojednává též o strategiích užívaných v reklamě a pojímání reklamy podle Jeana Baudrillarda. Práce analyzuje audiovizuální reklamy, a proto zabývá se též zvukem a obrazem reklamy. Ve své praktické části se pak práce zabývá samotnou analýzou sedmi audiovizuálních reklam na kosmetické produkty. Sémiotická analýza je prováděna podle Barthesova vzoru. U každé reklamy je uveden popis příběhu, dějiště a zvuku reklamy a následně je provedena analýza hlavních postav a příběhu. K analýze je většinou využita antická mytologie. Mezi značky, jejichž reklamy jsou analyzované, patří například Axe,...This diploma thesis deals with semiotics (the study of signs) in audiovisual commercials. In its theoretical part it is engaged in the field of semiotics. At this point it investigates mainly the problems of a sign, the key element of semiotics. Furthermore it follows the development of the knowledge acquired through semiotics to other areas of research which help to detect the meanings of communication. Those areas are the levels of signification, thus denotation, connotation and myth. This chapter especially draws on Roland Barthes and his publication Mythology, which inspired this diploma thesis. The theoretical part continues by explanation of the main problems of commercial. It gives out the definition of a commercial, explains commercial as a communication process, but also depicts the strategies used in a commercial. Furthermore it tells about conceptualization of a commercial by Jean Baudrillard. Since the thesis analyses audiovisual commercials, it also deals with the sound and picture of a commercial. In its practical part the thesis continues with the analysis of seven audiovisual cosmetic products' commercials itself. Semiotic analysis is done according to Barthes' model. The thesis describes each commercial's story, scene, and sounds, and then analyses those elements as well as the...
Klíčová slova:
Sémiotika - znak - mytologie - kosmetická reklama - sémiotická analýza - R. Barthes; Semiotics - sign - mythology - cosmetic commercial - semiotic analysis - R. Barthes