Název:
Využívání počítačového programu 'Jazyky bez bariér' při výuce angličtiny žáků s dyslexií
Překlad názvu:
Application of the Computer Programme 'Languages without Barriers' in Teaching English to Dyslectic Children
Autoři:
Blahynková, Veronika ; Hofmannová, Marie (vedoucí práce) ; Červinková Poesová, Kristýna (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2014
Jazyk:
eng
Abstrakt: [eng][cze] This diploma thesis is focused on teaching English to dyslexic children, especially on the application of a special computer programme designed for dyslexic pupils, called Languages without Barriers. The aim of the theoretical part was to give a report on who dyslexic pupils are, what textbooks and other special materials that encourage dyslexic children are available in the Czech Republic and to outline the way dyslexic pupils should be approached in English lessons. The aim of the practical part was to look briefly into the current situation of teaching English to dyslexic children in the Czech Republic and find out whether Czech teachers have enough information on how to approach such pupils. The main aim of this part was to focus on the special computer programme Languages without Barriers. This diploma thesis aimed to find the optimal application of this programme. To accomplish this task a research was carried out. The programme was introduced to three lower secondary schools in Prague, where it was applied in several English lessons and later at home to help children prepare for their English lessons. The research was based on a combination of qualitative and quantitative analyses. The research shows that Languages without Barriers is a useful programme for dyslexic pupils as well as for...Tato diplomová práce se zabývá výukou angličtiny žáků s dyslexií. Zaměřuje se především na využití speciálního počítačového programu Jazyky bez bariér určeného pro dyslektické děti. Cílem teoretické části bylo definovat, kdo jsou děti s dyslexií, jaké učebnice a další materiály podporující jejich výuku angličtiny jsou k dispozici v České republice a nastínit způsob, jakým by mělo být k žákům s dyslexií přistupováno v hodinách anglického jazyka. Cílem praktické části bylo stručně definovat současný stav výuky angličtiny žáků s dyslexií v České republice a zjistit, zdali mají čeští učitelé dostatek informací o tom, jak s takovými dětmi pracovat. Hlavním cílem této části však bylo zaměřit se na počítačový program Jazyky bez bariér a určit jeho optimální využití. K dosažení cíle byl proveden výzkum, během něhož byl program představen na třech základních školách v Praze a v těchto školách potom aplikován v hodinách angličtiny a následně i doma při přípravě dětí na hodiny angličtiny. Průzkum byl založen na kombinaci kvalitativní a kvantitativní analýzy. Bylo dokázáno, že Jazyky bez bariér jsou užitečným programem nejen pro děti s dyslexií, ale i pro jejich učitele. Program usnadňuje dětem s dyslexií proces učení se anglickému jazyku a učitelům pomáhá správně přistupovat k žákům s dyslexií v hodinách...
Klíčová slova:
dyslexie; děti s dyslexií; hodina angličtiny; Jazyky bez bariér; JBB; dyslexia; dyslexic children; English lesson; Languages without Barriers (LWB)