Název:
Pojetí úspěšnosti ředitelky mateřské školy
Překlad názvu:
Concept of success kindergarten director
Autoři:
Kóšová, Alena ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Lisnerová, Romana (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] 4 ABSTRAKT: Tato bakalářská práce se zabývá pojetím úspěšnosti ředitelek mateřských škol. Práce vychází z poznatků z odborné literatury a z výsledků dotazníkového šetření. Cílem práce je definovat rozdíl v pojetí úspěšnosti ředitelek MŠ v závislosti na délce ředitelské praxe. Tento cíl je rozdělen do dvou dílčích cílů. Prvním dílčím cílem práce je teoretické vymezení pojmu úspěšnosti ředitelky mateřské školy, tedy na základě odborné literatury definovat kriteria úspěšnosti ředitelky MŠ a zvolit ta, která budou zkoumána výzkumným nástrojem. Druhým dílčím cílem je zjistit, zda a v čem spočívají rozdíly v pojetí úspěšnosti ředitelek mateřských škol v závislosti na délce jejich praxe. Práce ukázala, že rozdíly v pojetí úspěšnosti ředitelky mateřské školy v závislosti na délce její ředitelské práce u jednotlivých kritérií existují, neřešila však např. důvody, proč tomu tak je. Závěry této bakalářské práce mohou sloužit jako výchozí materiál pro další výzkumy v oblasti problematiky úspěšnosti ředitelky mateřské školy. Zjistit důvody by mohlo být dalším výzkumným šetřením. KLÍČOVÁ SLOVA: úspěšnost, ředitelka, ředitel, mateřská škola, kritéria5 ABSTRACT: This bachelor's thesis deals with the success conception of kindergarten headmistresses. The thesis is based on related publications and results of a questionnaire survey. The target of this thesis is to define differences between success conceptions of kindergarten headmistresses depending on the length of their manager's practice. The target is split into two subtargets. Subtarget one is to define the idea of success conception, i.e. to define success criteria of kindergarten headmistresses and select the significant ones, which will be further examined by a survey tool. Subtarget two is to find out, if there are differences in success conceptions of kindergarten headmistresses depending on the length of their manager's practice and what criteria do they concern. This thesis has proven presence of differences in success criteria depending on the length of the manager's practice. This thesis did not determine reasons of these differences. The conclusions of this bachelor's thesis can serve as a starting point of future studies concerning issues of success conceptions of kindergarten headmistresses. A future study could investigate reasons of these differences. KEYWORDS: success, headmistres, headmaster, kindergarten, criteria