Název:
Využití PFT u dospívajících a dospělých
Překlad názvu:
Application PFT in adolescents and adults
Autoři:
Zouzalová, Žaneta ; Čáp, David (vedoucí práce) ; Niederlová, Markéta (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zabývá možnostmi využití Rosenzweigova obrázkového frustračního testu u populace dospívajících a dospělých v aplikovaných disciplínách psychologie se zaměřením na oblast experimentální, klinické, pedagogické, poradenské, forenzní, interkulturní psychologie, psychologie práce a organizace a psychoterapie. Práce se zaměřuje na historické souvislosti i aktuální využití testu v zahraničí a představuje tím možnosti takového využití i v našich podmínkách. Praktická část práce je věnována návrhu výzkumu, který si klade za cíl zjistit kauzální vztah mezi změnami v reaktivitě jedince v zátěžových situacích a vnějším záměrným působením v podobě intervenčních programů, které se zaměřují na posilování dovedností pro zvládání zátěžových situací. Rosezweigův obrázkový frustrační test je v návrhu výzkumu využíván jako nástroj zachycují dynamiku změn v reaktivitě jedince. KLÍČOVÁ SLOVA: Rosenzweigův obrázkový frustrační test, projektivní metoda, frustrace, agrese, reaktivita v zátěžových situacích.This bachelor's thesis seeks to examine the possibilities of an application of the Rosenzweig Picture Frustration Test in a population of adolescents and adults. The thesis focuses on applied psychology in experimental, clinical, educational, counseling, forensic, intercultural psychology, industrial and organizational psychology, and psychotherapy. It examines both historical context and current use of the tests abroad and presents the possibilities of similar use in the Czech Republic. The empiric part of the thesis is a research proposal which aims to determine the relationship between changes in a subject's reactivity to frustration and external intentional interventions based on stress reduction programs. The Rosenzweig Picture Frustration Test is used as a psychological research method testing the dynamics of changes in a subject's reactivity. KEYWORDS: Rosenzweig PFT, projective method, frustration, aggression, reactivity to stressful situations.
Klíčová slova:
agrese; frustrace; projektivní metoda; reaktivita v zátěžových situacích; Rosenzweigův obrázkový frustrační test; aggression; frustration; projective method; reactivity to stressful situations; Rosenzweig PFT