Název:
Neuromarketing: teorie a praxe
Překlad názvu:
Neuromarketing: Theory and Practice
Autoři:
Janoušek, Tomáš ; Dolanský, Pavel (vedoucí práce) ; Koudelková, Petra (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Univerzita Karlova v Praze, Fakulta sociálních věd Institut komunikačních studií a žurnalistiky Neuromarketing: teorie a praxe (bakalářská práce), Tomáš Janoušek Abstrakt Práce nabízí ucelený výklad pojmu neuromarketing, disciplíny, jež aplikuje neurovědecké metody k analýze a porozumění lidského chování ve vztahu k trhům a tržním výměnám. Po definicích souvislých pojmů marketing, neurověda a neuroekonomie nabízí různá vymezení samotného neuromarketingu. Dále shrnuje minulý vývoj tohoto odvětví a popisuje techniky neurovědy, jichž neuromarketing využívá (elektroencefalografii, funkční magnetickou rezonanci, biometrické metody a další). Poté se zabývá oborovou teorií, kterou rozděluje dle procesu rozhodování spotřebitele na kapitoly o pozornosti, vědomém a nevědomém rozhodování, emocích, volbě, smyslech, zrcadlových neuronech a značkách. Práce popisuje i využití neuromarketingu, a to pro optimalizaci marketingové komunikace (v reklamách, při použití nových médií a v místě prodeje) a pro lepší poznání potřeb a přání spotřebitele ve výzkumech. Také se zabývá otázkou, je-li neuromarketing z etického pohledu v pořádku.Charles University in Prague, Faculty of Social Sciences Institute of Communication Studies and Journalism Neuromarketing: Theory and Practice (bachelor's thesis), Tomáš Janoušek Abstract This thesis seeks to provide a comprehensive insight into neuromarketing. Neuromarketing is a discipline that uses neuroscientific methods to analyse and understand human behaviour in relation to markets and marketing exchanges. After definitions of related terms of marketing, neuroscience and neuroeconomy, the thesis offers various definitions of neuromarketing itself. Further, it presents an overview of the history and the neuroscientific techniques used by neuromarketing (electroencephalography, functional magnetic resonance imaging, biometrics and others). The theoretical part is divided, in accordance with the customer's decision process, into chapters dealing with attention, conscious and unconscious mental processes, emotions, choice, senses, mirror neurons and brands. The thesis also addresses the neuromarketing practice, including the optimization of marketing communications (in advertising, new media and point-of-sale) and neuromarketing research. The ethical question of the use of neuromarketing is also discussed.
Klíčová slova:
marketingová komunikace; marketingový výzkum; mozek; neuroekonomie; Neuromarketing; neurověda; neurověda o spotřebiteli; rozhodování; brain; consumer neuroscience; decision making; marketing communications; marketing research; neuroeconomics; Neuromarketing; neuroscience