Název:
Vliv kurzu Instrumentálního obohacování Reuvena Feuersteina na jeho absolventy
Překlad názvu:
Influence of Feuerstein Instrumental Enrichment training to it's graduates
Autoři:
Bublíková, Irena ; Váňová, Eva (vedoucí práce) ; Klusák, Miroslav (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zabývá působením kurzu Feuersteinova instrumentálního obohacování na jeho absolventy. V první části představuji autora metody a jeho přístup k vývoji kognitivních funkcí. Dále přibližuji teoretické základy metody instrumentálního obohacování. Podrobněji se zabývám především teorií strukturní kognitivní modifikovatelnosti a zkušenosti zprostředkovaného učení. V závěru první části detailně popisuji průběh kurzu Feuersteinova instrumentálního obohacování. Ve druhé části představuji vlastní výzkum, jehož cílem je popsat, jak absolventi používají metodu a zda u nich vlivem kurzu došlo k osobní proměně a ke změně ve způsobu práce. V diskuzi porovnávám výsledky výzkumu s výzkumy Ludmily Májové (Májová, 2011) a Nigela Blagga (Blagg, 1991).The bachelor thesis deals with the influence of the Feuerstein Instrumental Enrichment training to it's graduates. The first part represents the creator of the method and his approach to the development of cognitive functions. Further on the theoretical background of the Instrumental Enrichment. I deal primarily with theorie of structural cognitive modifiability and mediated learning experience. At the end of the first part I describe in detail the progress of the Instrumental Enrichment training. In the second part I present my own research, which aims to describe how to use the method of graduates and whether they transformated personally influenced by the course and a change in the way they work. In the discussion I compare the results with research of Ludmila Májová (Májová, 2011) and Nigel Blagg (Blagg, 1991).
Klíčová slova:
deficit kognitivních funkcí; instrumentální obohacování; přemostění; Reuven Feuerstein; teorie strukturní kognitivní modifikovatelnosti; zkušenost zprostředkovaného učení; bridging; deficit of cognitive funktions; Instrumental Enrichment; Mediated Learning Experience; Reuven Feuerstein; Theory of Structural Cognitive Modifiability