Název:
Talentové show v České republice a ve světě - analýza vybraných talentových formátů a jejich postupů v televizním vysílání a jejich vliv na chování publika
Překlad názvu:
Talent shows in the CR and in the world-the analysis of selected talent formats and their procedures in the television broadcasting and thier influence on the behaviour of the audience
Autoři:
Králová, Michaela ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] (abstrakt) Diplomová práce mapuje historický vývoj reality TV a reality show se zaměřením na specifický žánr talentových pořadů, který platí ve světě i v České republice za současný fenomén v zábavním průmyslu televizního vysílání. S využitím metody orální historie jsou podrobněji vysvětleny principy fungování těchto show na vybraných formátech a je poukázáno, jak odlišné nebo shodné strategie se mohou v pořadech po celém světě vyskytovat. Dále se práce zaměřuje na strukturu a úroveň produkce, hlavní rysy v povaze a v chování publika, jako například utváření vztahu diváka k aktérům pomocí osobních příběhů nebo celebritizace a heroizace soutěžících. Dalším bodem analýzy je vykreslení ekonomických tezí a zásad, na kterých talentové show fungují a podle kterých se na televizním trhu orientují a řídí. Práce přibližuje pojmy jako "afektivní ekonomika", "budování lovemarks" či "inspirativní fanoušek", které jsou příznačné právě pro éru konvergence médií, kterou talentové show výrazně zastupují. Na závěr práce vykresluje i roli poroty a její specifické vlastnosti, které jsou nezbytné pro sledovanost a případný úspěch daného pořadu, a následovně poukáže na typické znaky talentových show, které fungují jen na české půdě, a které jsou odlišné od světových formátů v zahraničí. Příkladem může být unikátní...In my dissertation I survey the historic progress of the reality TV and the reality show, focussing on the specific genre of the talent shows, which stands for the current phenomenon of the entertainment industry in TV broadcasting. Using the method of the oral history I'll explain in detail the principals of running these shows on chosen formats and point out how different or same strategies can appear in shows all over the world. Further I'll focus on the structure and the level of a production, main features of the audience personality and behaviour, for example forming the relationship between the viewer and the participants on the basing on personal stories or praising and idealising the competitors. The next step of my analysis will be a depiction of the economic thesis and rules, which run the talent shows, which give them a direction and drive them on the TV market. I'll give an insight into the terms as the affective economics, building lovemarks or an inspiring fan, which are characteristic for the era of the convergence of media, which are considerably covered by talent shows. In the end my work depicts also the role of the jury and their specific trail, which are necessary for the viewer ratings and potential success of the certain show. Further my work will point out the typical marks...
Klíčová slova:
Afektivní ekonomika; Lovemarks; Mediální konvergence; Orální historie; Reality TV; Talentová show; Televizní průmysl; Televizní zábava; Affective Economics; Convergence of Media; Lovemarks; Oral history; Reality TV; Talent Show; Television Entertainment; Television Industry