Název:
Poslání v životě organizace
Překlad názvu:
Mission in the Life of Organization
Autoři:
Nováková, Zuzana ; Vrzáček, Petr (vedoucí práce) ; Suchel, Jakub (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Magisterská práce s názvem "Poslání v životě organizace" se zabývá fenoménem poslání. Práce je úzce zaměřena na oblast týkající se nestátních neziskových organizací, které poskytují sociální služby pro cílovou skupinu seniorů. V teoretické části pojem poslání definuji dle standardů kvality sociálních služeb a z pohledu odborné literatury. Dále ho nahlížím v souvislostech potřeb a velikosti cílové skupiny a společenské poptávky skupiny podporovatelů organizace. V dalších kapitolách se věnuji tématu poslání v kontextu strategického plánování, fundraisingu, public relations a v neposlední řadě organizační kultury. V empirické části prezentuji realizaci kvalitativního výzkumu. Výzkum jsem uskutečnila pomocí přístupu případové studie ve dvou organizacích poskytujících registrované sociální služby seniorům. Cílem bylo odpovědět na hlavní výzkumnou otázku: Jak vnímají poslání organizace její zaměstnanci? Výzkum byl realizován prostřednictvím metody polostrukturovaného dotazování. Výsledkem je následující tvrzení, které je platné pro oba případy: Všichni zaměstnanci jsou schopni interpretovat poslání své organizace skrze své vlastní hodnoty a zkušenosti. To, zda zaměstnanec poslání sdílí, či nesdílí, nebo považuje jeho část za formální, závisí na tom, jaké zásadní překážky při výkonu své práce potkává. V...Master's thesis entitled "Mission in the Life of Organization" explores the phenomenon of mission. The work is closely focused on the area related to non-profit organizations that provide social services for the target group of seniors. In the theoretical part is mission defined by recognized standards of quality of social services and from the perspective of literature. Furthermore I view it in the context of the needs and size of the target group and social demand backing group organization. Subsequent chapters are devoted to the topic of mission in context of strategic planning, fundraising, public relations and ultimately organization culture. In the empirical part I present the implementation of qualitative research. The research was conducted using a case study approach in two registered organizations providing social services to seniors. The aim was to answer the research question: How do perceive the mission of organization its employees? Research was conducted through semi- structured interviews methods. The result is the following statement, which is valid for both cases: All employees are able to interpret the mission of their organization through their own values and experiences. Whether the employee's mission is shared or not shared, or employees consider it to be part of a formal, is...
Klíčová slova:
fundraising; nestátní nezisková organizace; organizační kultura; poslání; public relations; senior; sociální služba; standardy kvality sociálních služeb; strategické plánování; fundraising; mission; non-governmental organizations; organizational culture; public relations; quality standards of social services; senior; social service; strategic planning