Název:
Využití pohybových aktivit při terapii narušené komunikační schopnosti
Překlad názvu:
Using moving activities for therapy of communicative disability
Autoři:
Vlachová, Radka ; Durdilová, Lucie (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Práce se věnuje metodám pohybové terapie využívaných v logopedické péči. Cílem je upozornit na pohybovou terapii ve spolupráci s logopedickou terapií. První část práce vysvětluje pojmy terapie v logopedii a představuje pohybové vzorce využívané při terapii narušené komunikační schopnosti. Druhá část je věnována akcentové metodě a její aplikaci v případech hlasových poruch. Dále jsou představeny fyzioterapeutické a rehabilitační metody, které využívají prvky pohybové terapie. Mezi ně patří metoda Padovan, metoda myofunkční terapie podle A. Kittel, Petö metoda konduktivní edukace, synergetická terapie a Vojtova metoda. Poslední částí práce je moje osobní zkušenost s logopedickou terapií. Došla jsem k závěru, že využití pohybových aktivit v rámci terapie narušené komunikační schopnosti je pro klienta velmi přínosné. A proto by zavedení pohybové terapie v rámci logopedické péče u nás mohlo být velkým přínosem pro obor logopedie. Součástí bakalářské práce jsou také obrázkové přílohy.This work deals with movement methods used in speech therapy. The main goal is to point out on movement therapy used in therapy of communicative disorders. The first part of work explains terms such as therapy and introduces the acquisition of speech through speech-movement therapy. The second part of work is focused on the accent method of voice therapy and its application during therapy of voice disorders. An important part of my work are physiotherapeutic methods used in speech therapy such as Padovan method, myofunctional therapy of A. Kittel, Petö method of conductive education, synergetic reflex therapy and Vojta method. The last part of my bachelor thesis is focusing on my own experience in the field of the speech therapy. The conclusion of this work is that using moving activities in therapy of communicative disorders is very helpful for the patient. And I would recommend putting movement therapy in speech therapy into practice in Czech Republic. It would be very beneficial for the field of speech therapy. This work also includes attachment with pictures.
Klíčová slova:
akcentová metoda; fyziologické metody využívané v logopedické péči; rozvoj řeči skrz pohybovou terapii; vývojové neuromotorické poruchy; motor speech disorders; physiotherapy methods used in speech therapy; the accent method of voice therapy; the acquisition of speech through speech-movement therapy